خسارت تگرگ و سیلاب به ۱۲۴۷ هکتار از اراضی کشاورزی ارومیه

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بر اساس ارزیابی ها، بارش باران، تگرگ و وقوع سیل طی ماه جاری به یک هزار و ۲۴۷ هکتار اراضی کشاورزی ارومیه خسارت زد.
به گزارش ساقی آذربایجان ، غلامعلی مرادی در جریان بازدید از مزارع و باغات خسارت دیده ناشی از وقوع تگرگ و سیل در منطقه چنقرالوی پل، دهستان نازلو و روستای زینالوی شهرستان ارومیه اظهار کرد: در اثر بارش شدید باران، تگرگ و نیز وقوع سیلاب طی ماه جاری یک هزار و ۲۰۲ هکتار از اراضی باغی و ۴۵ هکتار از اراضی زراعی شهرستان ارومیه خسارت دیدند.
وی ادامه داد: در برآورد اولیه کارشناسان جهاد کشاورزی ۷۰ تا ۹۰ درصد از باغات و مزارع واقع در محدوده ۹ روستای مرکز خدمات چنقرالوی پل در سطح ۹۹۲ هکتار، ۲۰ تا ۷۰ درصد اراضی باغی و زراعی شامل ۸ روستا در محدوده مرکز خدمات زینالو در سطح ۲۱۰ هکتار از بارش شدید تگرگ خسارت دیدند.
مرادی خاطر نشان کرد: همچنین سیلاب حاصل از بارش‌های رگباری در روستای سینجی شهرستان ارومیه باعث وقوع سیل و وارد شدن خسارت به ۲۰ هکتار از مزارع غلات شد.
وی با بیان اینکه مؤثرترین راه کمک به کشاورزان خسارت دیده، از طریق بیمه کشاورزی امکان‌پذیر است، ادامه داد: با عادی شدن شرایط آب و هوایی و بند آمدن رگبار باران شرایط جوی نسبتاً پایدار است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: کارشناسان همچنان در حال برسی دقیق موضوع هستند و میزان خسارات دقیق این مزارع و باغات متعاقباً اعلام خواهد شد.
در هفته گذشته با ورود سامانه بارشی طبیعت استان شاهد بارش رگبار باران، تگرگ و در برخی مناطق وقوع سیلاب‌های فصلی بود.

About Author