نمایشگاه‌های دائمی صنایع دستی در استان‌ها راه‌اندازی می‌شود

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: یکی از خلاهای کشور برندسازی صنایع دستی است که در این خصوص ۲ راهکار ثبت برند و ایجاد نمایشگاه‌های دائمی در استان‌ها در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ساقی آذربایجان ، جواد واحدی در حاشیه آیین تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: در همه استان‌های کشور تولید صنایع دستی انجام می‌شود اما برای فروش با مشکل مواجه هستند.
وی گفت: برای رفع مشکل صنایع دستی تولیدی استان‌های کشور با توجه به ظرفیت هر استان، امسال ثبت برند و شناساندن صنایع دستی در فضای مجازی در اولویت قرار دارد.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: همچنین برای فروش صنایع دستی سال‌های گذشته نمایشگاه‌های فصلی یا سالانه برگزار می‌شد که امسال به‌صورت دایمی در دستور کار است.
وی اظهار داشت: برای راه‌اندازی نمایشگاه‌های صنایع دستی در استان‌ها از شهرداری‌ها تقاضا داریم زمین یا مکان مناسبی در اختیار میراث فرهنگی قرار دهند.
واحدی از خراسان جنوبی به عنوان کویر رویایی کشور یاد کرد و گفت: این استان ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد و قابلیت‌های ویژه‌ این استان باید به مردم کشور معرفی شود.
وی تصریح کرد: خراسان جنوبی در حوزه میراث فرهنگی و آثار طبیعی جاذبه‌های فراوان و ویژه‌ای دارد که باید شناسانده شود و در حوزه صنایع دستی نیز یکی از روستاهای استان (خراشاد) دارای قابلیت‌های ویژه بوده و در کشور بی‌همتا است.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: با توجه به حوزه ماموریتی که داریم اتفاقات خوبی در دولت سیزدهم افتاده است و در جهت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان‌ها گام‌های خیلی ویژه‌ای برداشته‌ایم.
وی گفت: در حوزه زیرساخت‌های گردشگری آمادگی داریم برای سرمایه‌گذاران در استان‌ها تسهیلات ارزان‌قیمت از محل صندوق توسعه ملی و تبصره ۱۸ را پرداخت کنیم تا جاذبه ایجاد شود.
واحدی افزود: در حوزه صنایع دستی نیز برای کارگاه‌ها قابلیت ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم تا صنعتگران بتوانند از وام‌های طولانی‌مدت و ارزان‌قیمت استفاده کنند.
وی با بیان اینکه توسعه بوم‌گردی در دستور کار وزارت میراث فرهنگی قرار دارد اظهار داشت: مدیرکل جدید میراث فرهنگی خراسان جنوبی نیز در زمینه توسعه بوم‌گردی‌ها برنامه داشته و اقدام خواهد کرد.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ایجاد و راه‌اندازی هتل‌آپارتمان‌ها در استان‌هایی که جذابیت‌های ویژه دارند مانند خراسان جنوبی نیز در اولویت قرار دارد و برای کمک به این حوزه تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم.
وی عنوان کرد: علیرغم اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا مشکلات زیادی گریبان‌گیر ما شد اما نوروز امسال که تا حدودی کرونا در حال ریشه‌کن شدن بوده استقبال خوبی از اماکن گردشگری و زیرساخت‌ها شد.
واحدی گفت: برخی استان‌ها از جمله خراسان جنوبی در این ایام جذب مسافر خوبی داشتند که نشان می‌دهد کم کم داریم از این فضا خارج می‌شویم.
وی افزود: کرونا خسارت‌های فراوانی به حوزه زیرساخت‌های گردشگری کشور نیز وارد کرد که برای جبران بخشی از این خسارت‌ها تسهیلات در اختیار سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی قرار گرفته است.
در این آیین “هادی شاهوردی” به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی معرفی و از “حسن رمضانی” مدیرکل سابق قدردانی شد.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که به منظور شرکت در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به خراسان جنوبی سفر کرده است، امروز با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی هم دیدار کرد.

 

About Author