خیابان‌های شریعتی و ابوریحان تبریز سنگفرش می‌شود

شهردار منطقه ۳ تبریز از اجرای سنگفرش بخشی از امتداد مسیر خیابان‌های شریعتی و ابوریحان تبریز در راستای توسعه فضاهای شهری با رویکرد انسان محوری خبر داد.

اکبر پور خردمند در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: طول مسیر تقاطع ابوریحان تا تقاطع پاستور قدیم و همچنین طول مسیر خیابان شریعتی از تقاطع ۱۷ شهریور تا تقاطع صائب تبدیل به پیاده راه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طول مسیر ۳۲۰ متری و در عرض ۲۰ متر تقاطع ابوریحان تا تقاطع پاستور قدیم بعد از اتمام مراحل اداری اجرا خواهد شد، افزود: پیاده‌راه‌سازی خیابان شریعی از تقاطع ۱۷ شهریور تا تقاطع صائب به طول ۲۵۰ و با عرض گذر ۲۴ متر، مورد مطالعه ترافیکی قرار می‌گیرد.

پور خردمند تشریح کرد: در طرح مطالعاتی این دو پروژه تنها یک لاین برای تردد خودرو لحاظ شده و شهروندان عزیز می‌توانند امتداد مسیر سنگفرش با کارکرد فضای شهری این دو خیابان مانند پیاده راه تربیت نیز بهره مند شوند.

وی همچنین از آغاز عملیات تخریب آسفالت برای اجرای سنگ‌فرش پیاده‌راه‌سازی کوچه سیدلر در رضانژاد جنوبی خبر داد و گفت: مراحل اداری و مناقصه برای اجرای عملیات‌ سنگ‌فرش پیاده‌راه‌ در خیابان ابوریحان به طول ۳۲۰ متر نیز در حال انجام است.

شهردار منطقه ۳ تبریز ادامه داد: در خیابان ابوریحان مسیر سواره‌ رو فعلی به شکل کف‌پوش بتنی به ۵/۶ متر کاهش یافته و در دو طرف مسیر پیاده‌راهی با کف‌پوش‌های بتنی به عرض ۷۵/۶ متر اجرا شده که با این کار مسیرهای پیاده‌راه دو سمت این خیابان برای فراهم آوردن مسیری مناسب برای پیاده‌روی شهروندان افزایش خواهد یافت و در هر سمت خیابان فضای سبزی به عرض ۱ متر نیز احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: مسیر کوچه سیدلر تا میدان قطب، به طول ۷۰۰ متر از خیابان رضانژاد جنوبی برای فراهم آوردن مسیری زیبا و دلنشین برای شهروندان، با اجرای عملیات سنگ‌فرش پیاده‌راه‌سازی می‌شود.

وی افزود: در این راستا در حال حاضر تخریب آسفالت‌های فرسوده و کهنه این مسیر شروع شده که در نهایت با کف‌پوش‌های بتنی پیاده‌راه‌سازی خواهد شد.

 

عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح شهید حیدری تبریز آغاز شد

شهردار تبریز در جلسه بررسی پروژه‌های شهرداری تبریز که با کارفرمایی موسسه عاشورا برگزار می‌شود، از آغاز عملیات تقاطع غیر همسطخ شهید حیدری تبریز خبر داد و گفت: تقاطع غیرهمسطح شهید حیدری در اتوبان ولایت در اسرع وقت تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

یعقوب هوشیار از پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه سلول شماره ۲ دفن پسماند نیز خبر داد و افزود: این پروژه زیست محیطی بزودی به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: با تکمیل سلول شماره ۲ و بهره برداری از این پروژه تا یک ماه آینده عملیات اجرایی سلول شماره ۳ دفن پسماند نیز تسریع می‌یابد.

وی تصریح کرد: پروژه‌های سازمان پسماند شهرداری تبریز شامل سلول‌های دفن ۲، ۳، ۴، ۵ و همچنین تصفیه خانه این مجموعه، با ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی پیگیری می‌شوند.

شهردار تبریز همچنین در این جلسه دستورات لازم جهت تامین تعهدات غیرنقدی شهرداری در پروژه‌های موسسه عاشورا را صادر کرد.

پروژه اتوبان ولایت یکی از بزرگترین طرح‌های عمرانی ترافیکی شهرداری تبریز بوده که با ۹ کیلومتر طول شامل پنج تقاطع غیرهمسطح علاوه بر حل مشکل ترافیکی شهروندان در ورودی شرق تبریز کارکرد پدافند غیر عامل نیز خواهد داشت.

 

مجتمع تجاری و خدماتی میدان ساعت تبریز احداث می‌شود

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی تبریز از احداث مجتمع تجاری و خدماتی میدان ساعت با امضای تفاهم نامه بین سازمان حمل و نقل ریلی با سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری کلانشهر تبریز با هزینه کرد ۲۵۰ میلیارد تومان خبر داد.

یعقوب وحید کیا با اعلام این خبر، با اشاره به تصمیم شورای عالی سرمایه گذاری مبنی بر استفاده مفید از فضای موجود در ایستگاه میدان ساعت اظهار کرد: هدف دو مجموعه درون سازمانی معطوف به احداث یک بنای ماندگار در راستای معماری خاص شهری و لحاظ قدمت تاریخی میدان ساعت است.

وی با اشاره به اینکه تنها به دنبال جذب منابع و بهره برداری‌های مالی نیستیم، گفت : تمرکز شهرداری تبریز بر روی احداث چنین بنای ماندگار برای شهر تبریز است.

وی افزود: آغاز این پروژه، طلیعه‌ای است برای اجرایی کردن بناهای ماندگار با رویکرد معماری خاص ایرانی و بومی که در آینده در سایر ایستگاه‌های خط یک و دو عملیاتی می‌شود.

حسین منیری فر، مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری تبریز نیز با اشاره به استفاده از پتانسیل سازمانی داخل مجموعه شهرداری بیان کرد: تبادل تفاهم نامه مشارکتی احداث مجتمع تجاری، خدماتی میدان ساعت یکی از رویدادهای بی‌نظیر در داخل مجموعه شهرداری است که سازمان عمران، رسالت اجرای سازه و تحویل فضاهای تجاری، فرهنگی را عهده دار است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، امضای این تفاهم نامه و اجرای آن با هزینه کرد بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان، بستری را فراهم آورد تا دو مجموعه از این رویداد استقبال کنند و هر دو سازمان با وحدت درون سازمانی بتوانند موجبات رضایت شهروندان را فراهم آورند.

انتهای پیام

About Author