دادستان کرج خواستار تکمیل سریعتر تصفیه‌خانه فاضلاب این کلانشهر شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز خواستار تسریع در راه‌اندازی و بهره‌برداری از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کرج تا پایان سال شد.
به گزارش ساقی آذربایجان حسن مددی در بازدید از روند پیشرفت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کرج اظهار کرد: طرح فاضلاب کرج جزو طرح‌های زیست محیطی بزرگ البرز است و به عنوان زیرساخت پایدار شهری محسوب می‌شود. مددی افزود: در شرایطی که استان با کمبود منابع آبی مواجه است پساب این پروژه مهم می‌تواند در بخش‌های صنایع و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد و به عنوان بازچرخانی آب به سفره‌های زیرزمینی نیز تزریق شود. وی ضمن قدردانی از زحمات دست اندرکاران اجرای طرح، با اشاره به حجم بالای سرمایه گذاری صورت گرفته و تأثیرگذاری قابل توجه در حوزه کشاورزی و صنعت استان بر تسریع اجرای پروژه در بهره برداری هرچه سریعتر از آن تأکید کرد.
ذوالفقار مهدی زاده مدیرعامل آبفا البرز هم در این بازدید گفت: در حالی که عملیات اجرایی این تصفیه خانه از سال ۸۹ آغاز شد و باید ظرف چهار سال به اتمام می‌رسید با گذشت ۱۱ سال به دلایلی همچون قرارداد ارزی پروژه و نوسانات نرخ ارز و همچنین شرایط جدید تحریم‌ها، اتمام پروژه و بهره برداری از آن با مشکل روبرو شده و هنوز به بهره برداری نرسیده و آبفا البرز تمام سعی خود را به کار گرفته تا در سال ۱۴۰۰ این پروژه را وارد مدار بهره برداری نماید .
گفتنی است ساخت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کرج با ظرفیت ۲۸۰ هزار نفر در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای آن ۱۸ میلیون یورو هزینه شده است.

About Author