کشف ۷ هزار میلیارد زمین خواری در کشور

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف بیش از ۲۴۸ هکتار زمین خواری به ارزش بیش از هفت هزار میلیارد ریال در مهرماه امسال در کشور خبر داد.
سردار محمدرضا مقیمی اظهار داشت: در راستای مقابله و مبارزه جدی با جرایم اقتصادی به ویژه مقابله با زمین خواری، اجرای طرح عملیاتی مبارزه با جرایم اقتصادی با انجام کار‌های اطلاعاتی و پلیسی از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی توسط افراد سودجو در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با بررسی‌ها و استعلام‌های صورت گرفته در مهرماه امسال زمین‌های متصرفه غیر قانونی به میزان بیش از ۲۴۸ هکتار از افراد سودجو و اخلال‌گر در سطح کشور شناسایی شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به اینکه با هماهنگی مراجع قضائی، اراضی موصوف خلع ید شد، خاطرنشان کرد: کارشناسان، ارزش زمین‌های مورد نظر را هفت هزار میلیارد ریال ریال برآورد کرده اند.
این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در این رابطه ۱۸ متهم دستگیر و پس از اعتراف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.
در خاتمه سردار مقیمی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب هموطنان یادآور شد: پلیس امنیت اقتصادی با آمادگی کامل هیچ گونه اجازه‌ای به سودجویان و اخلالگران و زمین خواران برای ادامه جرایم نمی‌دهد و بدون هرگونه مماشاتی با آنان برخورد می‌کند.

About Author