دادگستری آذربایجان‌غربی حساسیت ویژه‌ای به صیانت و حفاظت از بیت‌المال دارد

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: حساسیت ویژه‌ای به صیانت و حفاظت از بیت‌المال و حقوق عامه نه تنها در دادگستری بلکه در کل جامعه وجود دارد.
به گزارش ساقی آذربایجان از ارومیه، ناصر عتباتی در جلسه تودیع و معارفه عاملین ذیحسابی قدیم و جدید دادگستری استان اظهار داشت: ذیحسابان مشاور امین مالی دستگاه‌ها هستند و یاریگر مدیران در صیانت و حفاظت از بیت المال و اموال دولتی به شمار می‌روند.
وی با توضیح مشکلات مالی و امکاناتی موجود در دادگستری استان به نیازمندی‌ها و مایحتاج دادگستری استان اشاره و همیاری و هم‌افزایی با عامل ذی‌حساب را در برآورده کردن این نیازمندی‌ها مهم و اثر گذار عنوان کرد.
عتباتی با بیان اینکه دادگستری خود پرچم دار حرکت قانونی است گفت:اقدامات مالی و هزینه کردها باید بر محور قوانین و ضوابط باشند چرا که دادگستری خود الگوی اجرای قانون است.
وی افزود: حساسیت ویژه‌ای به صیانت و حفاظت از بیت‌المال و حقوق عامه نه تنها در دادگستری بلکه در کل جامعه وجود دارد و این امر یک تکلیف برای دستگاه‌های ناظر مثل دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و عاملان ذیحسابی هم است که باید در صیانت از بیت‌المال اعمال می‌شود.
در ادامه مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با تاکید بر رعایت قانون در هزینه کردها گفت: تکلیف ذیحساب نظارت بر هزینه کرد مطلوب و به نفع دستگاه‌ها است.
داود غفارپور اظهار داشت: ذیحسابان درواقع امانتداران دستگاه‌ها هستند و تلاش بر این است که امانتدار خوبی باشند.

About Author