دانش آموز البرزی به مسابقات علمی جهان راه یافت

رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان البرز گفت: سمیرا احمدنژاد شرامین از دانش آموزان این استان به مسابقات المپیاد علمی جهان راه یافت.
به گزارش ساقی آذربایجان،« رضا شکیبا » درگفت و گو با ایرنا به اعلام نتایج المپیادهای علمی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اشاره کرد و افزود: نفرات برتر پس از رقابت طولانی و گذراندن چندین مرحله آزمون و آموزش و دوره ، اردو و انتخاب نهایی توسط کمیته‌های علمی المپیادها معرفی شدند.
وی بیان داشت: اعضای تیم ملی المپیاد علمی در رشته های شیمی، علوم زمین و جغرافی به مسابقات جهانی ۲۰۲۲ اعزام می شوند.
وی تصریح کرد: سمیرا احمدنژاد شرامین دانش آموز یاپه یازدهم دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج از استان البرز در درشته علوم زمین به عضویت المپیاد علمی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان درآمده است.
شکیبا یادآورشد: مسابقات جهانی المپیادهای علمی شیمی، علوم زمین و جغرافی در تیرماه سال ۱۴۰۱ به ترتیب به میزبانی کشورهای چین، ایتالیا و فرانسه برگزار خواهد شد.
وی در ادامه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه المپیادهای علمی دانش‌آموزی پرداخت و عنوان کرد: المپیادهای علمی به عنوان مهمترین و ارزشمندترین رقابت‌های علمی جهانی در سطح دانش‌آموزی است که دانش آموزان درآن توانمندی های فردی خود را نشان می دهند و برای ایران افتخار کسب کنند.
رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان البرز اظهارداشت: برگزیدگان المپیادهای علمی داخلی و خارجی، می‌توانند از سهمیه‌های ویژه‌ کنکور سراسری و همچنین امتیازات ویژه بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند شوند.
شکیبا تاکید کرد: ظرفیت و استعدادهای خاص دانش‌آموزان ایرانی، همیشه این فرصت را مهیا می‌کند که با ترغیب دانش‌آموزان به حضور در این المپیادها و حمایت از آنان، بتوان فرصت‌ کافی برای درخشش نخبگان جوان ایرانی در این آزمون‌های ارزشمند بین‌المللی را فراهم کرد و پرچم ایران را بر فراز قله‌های علمی جهان به اهتزاز در آورد.
استان البرز دارای ۱۹ مدرسه استعدادهای درخشان است که پنج هزار و ۱۶۶ دانش آموز در رشته های مختلف نظری و مهارتی در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

About Author