درخشش ورزشکاران آذربایجان‌غربی در مسابقات کشوری

ورزشکاران آذربایجان غربی طی یک هفته گذشته، موفقیت های زیادی در عرصه های ملی و بین المللی داشته اند.
به گزارش ایرنا، دبیر هیات تکواندو آذربایجان‌غربی روز یکشنبه از کسب یک مدال برنز توسط تکواندو کار نوجوان اهل این استان خبر داد و گفت: رقابت‌های تکواندو قهرمانی آزاد کشوری در دو رده سنی نونهالان و نوجوانان و در دو بخش آقایان و بانوان با حضور ۶۸۵ تکواندوکار از سراسر کشور در محل فدراسیون تکواندو در حال برگزاری است.
مهدی قربانی اظهار کرد: در رده سنی نونهالان و نوجوانان ۳۵ تکواندوکار پسر و دختر تکواندوکار استان در این مسابقات حضور دارند.
وی ادامه داد: در رقابت‌های وزن هشتم (۶۱- کیلوگرم) نونهالان، «امیرمحمد کاظم زاده» تکواندوکار استان بعد از برد در مراحل ابتدایی و یک شکست در نیمه نهایی در پایان بطور مشترک با ورزشکار استان البرز مدال برنز را از آن خود کرد.
کسب ۲ مقام سومی آذربایجان‌غربی در لیگ دارت منطقه شمال غرب کشور
دبیر کمیته دارت آذربایجان‌غربی افزود: هفته نخست لیگ دارت شهدای آذربایجان منطقه شمالغرب کشور با حضور ۷ تیم در اردبیل پایان یافت و تیم آذربایجان‌غربی با سه تیم ۴ نفره در بخش آقایان و بانوان در این رقابت‌ها به دو مقام سومی دست یافت.
فرزین جهانگیری گفت: در بخش آقایان، تیم “شهید سعید شبان ارومیه” با ترکیب «هوشنگ صفری»، «جواد متقی»، «بهروز فتحی» و «نعیم گویامهر» و تیم “شهید قاسم پور” با ترکیب «بابک آقایی» ، «حسین نیازی»، «جواد شیرامینی» و «امیرعلی بابازاده» به مقام چهارم دست یافت.
وی اضافه کرد: در بخش بانوان نیز تیم “شهید فاطمه تیموری” با ترکیب «شیما عظیم زاده»، «شیما وهاب زاده»، «شادی عظیم زاده» و «شادی نقی زاده» موفق شد در رده سوم مسابقات قرار بگیرد.
جهانگیری گفت: سه هفته باقیمانده این رقابتها در شهرهای زنجان،تبریز و ارومیه خواهد بود.
شمشیرباز آذربایجان‌غربی در گرندپری ایتالیا، دوازدهم شد
دبیر هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی نیز افزود: «علی پاکدامن» شمشیرباز اسلحه سابر استان به عنوان یکی از نمایندگان کشورمان در مسابقات گرندپری ایتالیا حضور یافت و با شکست نزدیک مقابل شمشیرباز فرانسوی به عنوان دوازدهم بسنده کرد.
علی نجف زاده گفت: پاکدامن در این رقابت‌ها در جدول اصلی «بنو شنیدر» از آلمان را ۱۵ بر ۲ و سپس «شارل کولو» از فرانسه را ۱۵ بر ۱۳ شکست داد و به یک هشتم نهایی صعود کرد.
وی اضافه کرد: پاکدامن در مرحله یک هشتم مقابل «الیوت بی بی» از فرانسه در یک رقابت نزدیک ۱۵ بر ۱۳ شکست خورد و از راه یابی به یک چهارم نهایی باز ماند.
صعود ۲ بوکسور آذربایجان‌غربی به فینال قهرمانی کشور
رییس هیات بوکس آذربایجان‌غربی اظهارکرد: سی‌امین دوره مسابقات بوکس قهرمانی کشور بزرگسالان با حضور ۱۸۶ بوکسور در سالن امام علی (ع) زاهدان روز گذشته در مرحله نیمه نهایی اوزان مختلف پیگیری شد.
محمد آبی گفت: در این رقابت‌ها در وزن ۸۶ کیلوگرم، «حسین دانشور» با شکست حریف خود فینالیست شد تا امروز با «امین مجنوبی» بوکسور آذربایجان‌شرقی مسابقه دهد و در وزن به اضافه ۹۲ کیلوگرم «محمد عزیزی» بوکس دیگر استان با غلبه بر رقیب خود امروز در فینال با «ایمان رمضان پور» از مازندران رو به رو خواهدشد.
وی اضافه کرد: «یاسر اکبرسلطانی» در وزن ۷۵ کیلوگرم و «سیامک قربانی» در وزن ۹۲ کیلوگرم دو بوکسور دیگر استان راه یافته به نیمه نهایی با شکست برابر حریفان خود به مدال برنز دست یافتند.
وی ادامه داد: ۷ بوکسور از استان در این مسابقات حضور داشتند.

About Author