در مورد منع خشونت علیه زنان خلاء قانونی داریم

قوانینی که در حوزه (منع خشونت علیه زنان) مصوب می شود باید اینقدر دوام و قوام داشته باشد که بتواند حامی جامعه زنان باشد نه اینکه فقط درد و آلام آنها را بیشتر کند.
نماینده زن مجلس ضمن تاکید بر وجود خلاء قانونی درباره منع و مقابله با خشونت علیه زنان در ایران، خواستار سرعت در تصویب و اجرای قوانین پرقدرت در این حوزه شد.
شیوا قاسمی پور نماینده مجلس در مورد افزایش آمار قتل های ناموسی و سرانجام لایحه منع خشونت علیه زنان گفت: لایحه منع خشونت علیه زنان توسط دولت به قوه قضاییه ارائه شده است و در حال بررسی در این قوه است اما باید بدانیم که جامعه منتظر نمی ماند که ما قوانین را مصوب کنیم تا مشکلاتی چون قتل های ناموسی یا سایر خشونت ها علیه زنان را نداشته باشیم.
عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت باید به صورت جدی پیگیر این لایحه باشد و ما نیز در فراکسیون زنان باید با جدیت این لایحه را دنبال کنیم که هر چه سریعتر این لایحه مصوب شود تا کمک حال جامعه زنان باشد که الان مشکلاتشان زیاد است.
قاسمی پور در پاسخ به این سوال که شاید بخش اندکی از خشونت علیه زنان اطلاع رسانی می شود و برای پیشگیری از خشونت علیه زنان چه کارهای باید انجام شود،گفت: الان شرایط جامعه به گونه ای است که نمی توانیم بگویم اطلاع رسانی نمی شود چراکه هم اکنون در دور افتاده ترین روستاها هم گوشی و فضای مجازی است و اطلاع رسانی انجام می شود. هرجا قانون باشد اتفاقات خوبی می افتد و نظم حاکم می شود. ما در مورد منع خشونت علیه زنان خلا قانونی داریم و باید کمک کنیم نسبت به جامعه زنان قوانین مستحکمی وضع شود یعنی قوانینی که در راستای حمایت و پشتیبانی از جامعه زنان باشد مصوب و به درستی اجرایی شود.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس در مورد اینکه مجازات در لایحه مذکور چگونه باید تعیین شود گفت: قوانینی که در این حوزه مصوب می شود باید اینقدر دوام و قوام داشته باشد که بتواند حامی جامعه زنان باشد نه اینکه فقط درد و آلام آنها را بیشتر کند. باید اینقدر کمک حال جامعه زنان باشد که دیگر شاهد خشونت علیه زنان نباشیم. باید متناسب با جرمی که علیه زنان اتفاق می افتد مجازات تعیین شود چرا باید شرایط جامعه ما به گونه ای باشد که درگیری لفظی زن و مرد منجر به قتل شود قطعا بخشی از این رفتارها علیه زنان به بی قانونی برمی گردد.
وی ادامه داد: آن چیزی که مهم است این است که کمک کنیم قوانینی که در حوزه زنان مصوب می شود استحکام لازم را داشته باشد و از مشکلاتی که قرار است برای زنان پیش بیاید پیشگیری کند.

 

About Author