دستفروشان کارتخوان دارند اما پزشکان ندارند

دادستان مراغه با اشاره به اینکه برخی از پزشکان این شهرستان از کارتخوان استفاده نمی‌کنند، بیان کرد: آنان حق ویزیت را به صورت نقدی یا از طریق کارت به کارت دریافت می‌کنند تا از پرداخت مالیات فرار کنند، حتی دستفروشان کارتخوان دارند اما برخی از پزشکان مراغه ندارند.

«محمود نعمتی» روز دوشنبه در شورای اداری این شهرستان افزود: برخی از پزشکان بابت عمل جراحی در بیمارستان سکه دریافت می‌کنند، مسئولان مربوطه باید در این زمینه بیش از پیش نظارت کنند.

وی نظارت نظام پزشکی شهرستان بر مطب پزشکان را خواستار شد و افزود: کارشناسان امور مالیاتی نیز باید نسبت به بازدید از مطب پزشکان اقدام کرده و تخلف‌ها را گزارش کنند.

تغییر کاربری اراضی در نقطه آغاز متوقف شود

دادستان مراغه همچنین نظارت و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تغییر کاربری اراضی باید در نقطه آغاز عملیات اجرایی متوقف شود.

«نعمتی» با بیان اینکه شهرستان در خصوص رستوران‌های مسیر سد علویان با همین تاخیر در توقف عملیات مواجه است، بیان کرد: اگر مسئولان متولی به موقع با تغییر کاربری اراضی برخورد نکنند، به خاطر ترک فعل با آنان برخورد خواهد شد.

وی همچنین نظارت یگان حفاظت منابع طبیعی در ایام تعطیلات نوروزی با هدف جلوگیری از تصرف اراضی ملی را مورد تاکید قرار داد و افزود: امور آب نیز در همین مدت باید از حفر چاه‌های غیرمجاز جلوگیری کند.

دادستان مراغه با ابراز تعجب از اینکه گاهی یک ساختمان سه طبقه و گاهی نیز یک دیوار یک متری در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح می‌شود، اضافه کرد: مسئول اجراییات و پلیس ساختمان شهرداری از این پس در خصوص ترک فعل پاسخگو خواهند بود.

«نعمتی» این را هم گفت که ساماندهی برخی از کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌های غیرمجاز حواشی شهر ضروری می‌باشد زیرا به محل ارتکاب جرم تبدیل شده است و اگر مجوزهای لازم را در اسرع وقت دریافت نکنند، بر اساس قانون با آنان برخورد خواهد شد.

وی خطاب به مسئولانی که استقلال خودشان را در انتخابات پیش‌رو را رعایت نکنند نیز بیان کرد: اگر مسئولی وامدار باشد، بهتر است که مسئولیتش را به لقایش ببخشد.

به گزارش ایرنا نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در همین جلسه تاکید کرد که «استقلال مسئولان اجرایی شهرستان باید در انتخابات سال آینده مجلس حفظ شود».

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی با بیان اینکه برازنده مسئولان اجرایی نیست که دنباله‌رو نامزدهای انتخاباتی باشند، اضافه کرد: تحرک نامزدهای انتخاباتی در سال بعد افزایش خواهد یافت و مسئولان اجرایی شهرستان در چنین شرایطی باید بی‌طرف و مستقل باشند.

About Author