دستگیری باند سارقان منازل خالی از سکنه در تبریز

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی از دستگیری باند ۳ نفره سارقان منازل خالی از سکنه با ۱۷ فقره سرقت خبر داد.

محمدتقی سلطانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از منازل خالی از سکنه در شهر تبریز موضوع در دستور کار  کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی و تحقیقات پلیس بی‌وقفه شبانه‌روزی، موفق به شناسایی و دستگیری سه سارق در این رابطه شدند.

سلطانی تصریح کرد: متهمان در تحقیقات فنی پلیسی به ۱۷ فقره سرقت از منازل خالی از سکنه با همدستی هم اعتراف و از مخفیگاه متهمان مقادیری از اموال مسروقه کشف شده، تحویل مالباختگان شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: ارزش اموال مسروقه کشف شده ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند، ضمن هشدار به صاحبان منازل از آنان خواست از قراردادن اموال و وسایل با ارزش در مواقعی که ازمنازل استفاده نمی‌کنند خودداری و با اقدامات پیشگیرانه از جمله استفاده از دوربین‌های مدار بسته و حفاظ محکم درب‌ها، فرصت سرقت را از سارقان سلب کنند.

دستگیری سارق قطعات داخل خودرو و کشف اموال مسروقه در تبریز

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز از دستگیری سارق قطعات خودرو و کشف اموال مسروقه خبر داد.

یداله جهان آرا گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو و قطعات خودرو در شهرستان تبریز، تحقیقات برای شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پاسگاه اسپیران قرار گرفت.

وی یادآور شد: ماموران با تحقیقات فنی و پلیسی سارق را شناسایی و پس از هماهنگی  قضائی متهم را در محل اختفای متهم دستگیر و به کلانتری دلالت دادند.

جهان آرا تصریح کرد: متهم دستگیر شده پس تحقیقات فنی و علمی پلیسی به ۶ فقره سرقت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز بیان داشت: در بازرسی از محل اختفای متهم دستگیر شده مقادیری از اموال مسروقه کشف که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

جهان آرا یادآور شد: یکی از اولویت‌های پلیس مبارزه با سرقت  و برخورد با هنجارشکنان است و از شهروندان خواست درصورت مشاهده موارد مشکوک به پلیس ۱۱۰ اطلاع و در صورت داشتن انتقاد و پیشنهاد به سامانه ۱۹۷ اطلاع دهند.

About Author