دستگیری کلاهبرداران ۶۰ میلیارد ریالی و جاعل اسناد ملکی در البرز

جانشین فرماندهی انتظامی البرز از دستگیری اعضای باند سه نفره کلاهبرداران ملکی به ارزش ۶۰میلیارد ریال توسط کارآگاهان پلیس آگاهی این استان خبر داد.
سرهنگ محمد معظمی گودرزی اظهار داشت : در پی شکایت متعدد مبنی بر کلاهبرداری گسترده ملکی توسط اشخاصی در یک مشاور املاک، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی های اطلاعاتی ماموران و تحقیقات میدانی مشخص شد که شخصی با راه اندازی یک مشاور املاک بدون مجوز به صورت هدفمند با همدستی ۲ نفر دیگر ملک هایی که جهت اجاره و یا فروش به این سایت مسکن سپرده شده است را با جعل مدارک هویتی به چندین نفر اجاره و یا به فروش رسانده اند.
معظمی گودرزی افزود : با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات اطلاعاتی از سوی کارآگاهان، سه متهم با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و با مشاهده شواهد و مدارک، لب به اعتراف گشوده و به انجام ۱۷ فقره کلاهبرداری اقرار کردند.
وی خاطرنشان کرد: ارزش کلاهبرداری های انجام شده توسط این اشخاص ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده که با اقدامات صورت گرفته همه مال باختگان این پرونده شناسایی و تلاش برای کشف کلاهبرداری های احتمالی دیگر ادامه دارد.
دستگیری اعضای باند جعل سند انحصار وراثت و تصاحب زمین های بلاصاحب
رییس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری اعضای باند جعل سند انحصار وراثت و تصاحب زمین های بلاصاحب و دستگیری ۲ نفر در این استان خبر داد.
سرهنگ محمد نادربیگی گفت: در پی فوت احدی از شهروندان در سال ۷۰ ، با توجه به اینکه شخص متوفی فاقد ورثه بوده اموال وی به صورت بلاصاحب رها شده بود که یک باند کلاهبرداری از این موضوع مطلع و دندان طمع برای اموال آن مرحوم تیز کردند.
وی افزود: با توجه به وجود یک قطعه زمین به متراژ بیش از ۸۰۰ متر مربع در هسته مرکزی شهر کرج به نام شخص متوفی، افراد سودجو با جعل مدارک انحصار وراثت در چندین مرحله در سال های ۸۸ و ۹۴ اقدام به تصاحب ملک مورد نظر کرده ولی به دلایلی از انتقال مال غیر در آن سال ها عقیم ماندند.
این مقام انتظامی اظهار داشت: سر انجام در سال ۹۴ شخصی با مراجعه به دفتر اسناد رسمی و با استفاده از مدارک انحصار وراثت جعلی که با حیله و سندسازی موفق به أخذ آن شده بود، اقدام به انتقال وکالتی قطعه زمین موصوف به شخص دوم می کند.
وی خاطرنشان کرد: شخص دوم که خود از جعلی بودن مدارک انحصار وراثت اطلاع داشت، پس از انتقال رسمی سند به نام خود، اقدام به طرح دعوی علیه فروشنده در مراجع قضایی نموده و با تهدید از پرداخت هرگونه وجهی به وی امتناع می ورزد و در سال ۹۷ با وکالت فروشی که در دست داشته اقدام به فروش ملک به شخص سوم به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال می کند.
نادربیگی گفت: شخص سوم پس از خرید ملک، اقدام به أخذ مجوزهای لازم جهت ساخت و ساز و سپس فروش حدود ۲۰ واحد مسکونی از واحدهای ساخته شده به افراد دیگر می کند که با توجه به شکایت شکات، تحقیقات توسط کارآگاهان پلیس آگاهی در این رابطه آغاز شد و ۲ کلاهبردار اصلی این پرونده دستگیر شدند.
وی با اشاره به اعتراف متهمان به جرم خود مبنی بر جعل سند انحصار وراثت، خاطر نشان ساخت: پس از تکمیل تحقیقات توسط کارآگاهان پلیس آگاهی و مسجل شدن بزه انتصابی ، ضمن أخذ دستور قضایی هر ۲ متهم در این رابطه دستگیر و روانه زندان شدند.

About Author