دعوت از کوهنورد مهابادی به اردوی کشوری هیمالیانوردی

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: “محمد رشه” کوهنورد اهل این شهرستان به اردوی کشوری هیمالیانوردی دعوت شد.
قرنی مصطفی پور در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این کوهنورد مهابادی که عضو باشگاه “اوراز” است بعد از حضور در ۲ اردوی استانی و منطقه‌ای (شمال‌غرب)، از سوی کادر فنی فدراسیون کوهنوردی به اردوی کشوری هیمالیانوردی دعوت شده است.
وی اضافه کرد: “محمد رشه” پس از حضور در اردوهای انتخابی هیمالیانوردی فدراسیون کوهنوردی کشور در پاییز و زمستان امسال برگزار شد در نهایت توانست در لیست نهایی دعوت شدگان به اردوی کشوری قرار گیرد.
رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد افزود: از آذربایجان غربی در مجموع سه نفر به این اردو دعوت شده اند که ۲ نفر دیگر “زینب موسوی” و “محمدرضا عبداله زادگان” هستند که به عنوان نماینده استان در این اردو حضور دارند.
مصطفی پور ادامه داد: براساس اعلام فدراسیون کوهنوردی کشور، کمپ زمستانی آموزشی و توانمندسازی هیمالیانوردی قرار است اسفند سال جاری در منطقه دماوند و با حضور مربیان مطرح ‌خارجی و داخلی برگزار شود.
اردوهای هیمالیانوردی در ۲ مرحله استانی و منطقه‌ای در راستای شناسایی نفرات منتخب جهت حضور در کمپ آموزشی و توانمندسازی هیمالیانوردی دماوند برگزار شد.
در مرحله استانی این اردوها ۹۳ کوهنورد حضور داشتند که پس از برگزاری اردوهای استعدادیابی و انتخابی هیمالیانوردی در استان‌ها، کوهنوردان منتخب هر استان از طرف هیئت‌های استانی جهت حضور در مرحله دوم به کمیته هیمالیانوردی فدراسیون معرفی شدند.
در مرحله دوم نیز افراد منتخب هر استان در اردوهای منطقه‌ای آموزشی و انتخابی هیمالیانوردی در پنج منطقه در سطح کشور شرکت و لیست نهایی دعوت شدگان به اردوی کشور مشخص شد.
هم‌اکنون ۸۰۰ ورزشکار عضو تیم‌های مختلف هیأت کوهنوردی این شهرستان هستند؛ کوهنوردی از رشته‌های محبوب ورزشی در بین شهروندان و به ویژه خانواده‌های مهابادی است.
مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است و ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمه شده ورزشی دارد.

About Author