دهیاران باید عامل وحدت در روستاها باشند

فرماندار بناب، اقدامات خوب انجام گرفته در روستاهای این شهرستان را حاصل مشارکت خوب مردم روستاها و تلاش دهیاران و شوراها دانست و اظهار کرد: بسیاری از دهیاران در روستاها باید به عنوان الگوهای موفقیت و عامل وحدت مطرح شوند.

به گزارش ساقی آذربایجان شهریار فتحی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستاهای بناب، گفت: در ارزیابی عملکرد دهیاران که به احتمال امکان استخدام آن‌ها نیز وجود دارد، توجه خود را معطوف به میزان تلاش و صداقت و وحدت ایجاد شده توسط دهیاری بین مردم خواهیم کرد که در این راستا خود را متعهد به حمایت از دهیاران موفق می دانیم.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به عدم آشنایی خوب دهیاران با قوانین دهیاران، بر ضرورت آموزش دهیاران با قوانین و مقرارات و تسلط آن‌ها بر بخش نامه‌ها و آئین نامه‌ها تاکید کرد.وی افزود: از بخشداری می‌خواهیم تا کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی را به صورت مرتب برای دهیاران برگزار کند.فتحی ضمن انتقاد از وجود برخی ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح روستاهای شهرستان، افزود: جلوی هرگونه تخلف در هر سطحی گرفته شود و در این زمینه ملاک فقط قانون باشد.
وی دهیاری را یک شغل تمام وقت دانست و خطاب به آن‌ها، گفت: شما دهیار دولتی هستید که رئیس جمهور آن شبانه روز برای حل مشکلات مردم تلاش می کند و شما هم باید در راستای حل مشکلات مردم جهادی عمل کنید.وی هم‌چنین خواست تا هرچه سریع تر تمامی دهیاری‌های شهرستان به شبکه دولت وصل شوند و مکاتبات تنها از طریق شبکه دولت انجام گیرد. فرماندار بناب با اشاره به بحران آب و کاهش میزان نزولات آسمانی، گفت: هیچ چاره‌ای جز تغییر در الگوی کشت و کشت محصولات کم آب‌بر که دارای ارزش ریالی بالایی است، نداریم.
وی با اشاره به تولید بیشتر پیاز در بناب و مشکلات کشاورزان کاشت این محصول، گفت: کشت پیاز در شهرستان بناب اصلا مقرون به صرفه نیست و این در حالی است که کشاورزان منطقه در حال حاضر به دلیل نبود بازار خوب خرید پیاز متضرر شده‌اند.
وی در این راستا از جهاد کشاورزی خواست تا کلاس‌‍ها و کارگاه‌های آموزشی و توجیهی برای کشاورزان بمنظور کشت محصولات متناسب با وضعیت آب و هوای منطقه برگزار کند.

 

About Author