شیوه های کشاورزی باید تغییر کند

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که شیوه های کشاورزی را تغییر ندهیم، تنش آبی ما را تهدید خواهد کرد.
به گزارش ساقی آذربایجان نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام محمد باقری بنابی در نشست بررسی مشکلات روستاهای شهرستان که با حضور دهیاران، رؤسای شوراهای اسلامی روستایی و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد؛ گفت: کاهش بارندگی ها در سال های گذشته کشور و به خصوص شهرستان بناب را با چالش بزرگ کمبود آب مواجه کرده است.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مصرف آب در بخش صنعت شهرستان از جمله فولاد ۱۰۰ لیتر در ثانیه است که از این میزان برای یک هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد می شود و این در حالی است که در شرایط مشابه برای کشاورزی شهرستان اشتغال بسیار ناچیزی دارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: آب شرب بناب مستمر در مجلس مطالبه می شود و حتی پای رئیس مجلس نیز برای حل مشکل آب شهرستان باز شده است.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی باقری بنابی همچنین با اشاره به اینکه آینده کشاورزی شهرستان را با شرایط موجود خوب تصور نمی کنم؛ افزود: دیگر امکان کشت پیاز در بناب و حتی شهرستان میاندوآب نیز وجود ندارد.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در بناب ۲۰۰ کیلومتر شبکه آبیاری فرسوده داریم که با این اعتبارات قطره چکانی امکان اصلاح آن میسّر نیست و امسال در تلاشیم حداقل ۲۰ کیلومتر از این شبکه را اصلاح کنیم.
بخشدار مرکزی بناب نیز در این نشست ضمن تشکر از همکاری مردم و اهالی روستاها در تأمین مصالح و اجرای پروژه های عمرانی گفت: حضور مؤثر مردم در قالب کمک های خودیاری و مشارکت در زیرسازی و آسفالت ریزی ستودنی است و اهالی با تقدیم ملک خود به مسیرگشایی ها نیز در روستاها کمک کردند.
رضا لعلی از آسفالت ریزی بیش از ۶۰ هزار مترمربع در روستاهای شهرستان خبرداد و از تلاش های فرماندار و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی در این خصوص قدردانی کرد.
بخشدار مرکزی بناب با بیان اینکه کشاورزان بنابی به خصوص گندم کاران امسال از کمبود آب خسارت زیادی دیدند گفت: نیاز جدی به تأمین حقابه بناب از سد علویان و سد قلعه چای وجود دارد.

About Author