راه اندازی ۲۲۶ طرح صنعتی جدید در آذربایجان شرقی

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از راه اندازی ۲۲۶ طرح صنعتی جدید در استان در نیمه نخست امسال خبر داد .
به گزارش ساقی آذربایجان راه اندازی ۲۲۶ طرح صنعتی جدید در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی، آرش نگهبان گفت: راه اندازی این طرح‌ها با سرمایه‌ای افزون بر ۲ هزار و ۴۴۸ میلیارد تومان زمینه اشتغال بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر را فراهم کرده است.
وی افزود: از مجموع طرح‌های صنعتی مذکور ۱۰۸ واحد صنعتی جدید ایجادی و ۱۱۸ طرح توسعه‌ای بوده است.
وی با اشاره به اینکه واحد‌های ایجادی جدید با سرمایه گذاری ۹۳۹ میلیارد تومانی و با اشتغال حدود ۲ هزار نفری در استان راه اندازی شده است، ادامه داد: با توجه به این حجم از طرح‌های صنعتی ایجاد شده در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰، رشد حدود ۱۳ درصدی از نظر تعداد و رشد ۷ درصدی از نظر سرمایه گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم.
معاون امور صنایع سازمان صمت استان تصریح کرد: ساخت ماشین آلات وتجهیزات، محصولات از لاستیک و پلاستیک، ساخت مواد و محصولات شیمیائی و محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها بیشترین گروه‌های صنعتی ایجاد شده را تشکیل می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، بیشترین واحد‌های صنعتی راه اندازی شده ایجادی و توسعه‌ای در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و شبستر بوده است.
نگهبان همچنین با اشاره به سرمایه یک هزار و ۵۰۸ میلیارد تومانی و اشتغال بیش از هزار و ۶۰۰ نفری در طرح‌های توسعه‌ای واحد‌های تولیدی انجام شده، گفت: بیشترین واحد‌های راه اندازی شده ناشی از توسعه واحد‌های تولیدی، در گروه‌های صنعتی نظیر ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات فلزی فابریکی و لاستیک و پلاستیک است.
وی همچنین اعلام کرد: در راستای سیاست حمایت و تعمیق تولید داخلی، معافیت گمرکی ماشین آلات در بازه زمانی ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۲ درصد کاهش یافته است.
به گفته وی، بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ واحد فعال صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه‌ای افزون بر ۲۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان زمینه اشتغال تقریبی ۱۲۷ هزار نفر را در استان فراهم کرده است.

About Author