نصب دستگاه پت‌اسکن ۱۲ میلیارد تومانی در مهرانه زنجان

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان گفت: ششمین دستگاه پت‌اسکن کشور با هزینه دولتی ۱۲ میلیارد تومانی در انجمن خیریه مهرانه زنجان در حال نصب است.

به گزارش ساقی آذربایجان اصغر وثوق در نشست خبری اظهار کرد: انجمن خیریه مهرانه زنجان قبل از شیوع بیماری کرونا برای اینکه ارتباط خود را با جامعه قطع نکند، اقدام به برگزاری همایش و حضور در مجالس مختلف و نیز ارائه گزارش عملکرد می‌کرد اما در دوران شیوع کرونا این اقدامات ممکن نیست. وی با بیان اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا، کمک‌رسانی به بیماران مبتلا به سرطان تغییری نکرده و می‌توان گفت حتی در این شرایط عقب‌گرد نیز نکرده‌ایم، افزود: در این دوران کمک‌های مردمی به لحاظ اقتصادی کم نشده ولی مشکلات عدیده‌ای با گران شدن قیمت دارو برای بیماران به وجود آمده است.
این مسئول با اشاره به چهار برابر شدن هزینه داروی بیماران مبتلا به سرطان و افزایش ۷۰ درصدی کمک‌های مردمی در دوران کرونا، تصریح کرد: در اردیبهشت‌ماه پارسال ۴۰۰ میلیون تومان پول دارو داده شده و این رقم در شهریورماه امسال به یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان رسیده است.
مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان، از نصب دستگاه پت‌اسکن در این انجمن خبر داد و گفت: این دستگاه ششمین دستگاه موجود در کشور بوده و هزینه دولتی این دستگاه حدود ۱۲ میلیارد تومان بود که ۶ میلیارد تومان از منابع مهرانه و ۶ میلیارد تومان نیز از بانک رفاه تسهیلات اخذ شده که باید تا اواسط سال آینده پرداخت شود.
وثوق در رابطه با کاهش آمار مبتلایان به سرطان در سال گذشته نسبت به سال ۹۸، اظهار کرد: با کار چهار ساله با ۱۵۰ خیر در خصوص پیشگیری از ابتلا به سرطان در دوران قبل از کرونا، آمار بیماران پارسال نسبت به سال ۹۸ کاهش پیدا کرده است.
وی در ادامه از برگزاری جشنواره عکس «تصویر امید» خبر داد و در خصوص اهداف این جشنواره، افزود: شناساندن این انجمن و حمایت از بیماران تحت حمایت مهرانه، حفظ قوام خانواده‌های بیماران مبتلا به سرطان و نیز استفاده از توان فرهنگی عکاسان استان برای معرفی ظرفیت‌های مهرانه، از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است تا بتوانیم بیماران مبتلا به سرطان را مدیریت کرده و در بین هنرمندان، جریان حمایت از بیماران را جاری و ساری کنیم.
این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ هزار پرونده مبتلایان به سرطان در انجمن خیریه مهرانه استان زنجان تشکیل شده است، تصریح کرد: رویکرد جشنواره عکس تصویر امید، «سرطان پایان زندگی نیست»، است.
مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه خاطرنشان کرد: آورده جشنواره عکس تصویر امید به چند بیمار دارای وضعیت اورژانسی اهدا خواهد شد.

About Author