بیش از ۲۰۰۰ واحد مسکونی روستایی در زنجان احداث می‌شود

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به متقاضیان گفت: از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی درسال جاری تعداد ۲هزار و ۷۲۴ فقره واحد مسکونی در دست ساخت و ساز است.
به گزارش ساقی آذربایجان رضا خواجه ای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون هیچ محدودیتی در زمینه پرداخت تسهیلات روستایی برای نوسازی و مقاوم سازی در سطح استان وجود ندارد بطوریکه تلاش می‌شود، روند پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی واحدهای روستایی استان تا پایان سال جاری سرعت بخشیده شود تا متقاضیان به راحتی از خدمات تسهیلات بهره مند شوند.
وی، به تعامل مطلوب بانک مسکن با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در راستای پرداخت تسهیلات به متقاضیان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه موضوع مقاوم سازی واحدهای مسکونی در سطح شهرها و روستاها اهمیت ویژه ای دارد، خوشبختانه تاکنون بانک های استان به ویژه بانک مسکن همکاری مناسبی در این زمینه با بنیاد مسکن داشته است.
این مسوول ادامه داد: جایگاه روستا و روستاییان در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موجب شده که بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی از اولویت های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد و به این مهم بیش از گذشته توجه شده است. وی اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش مهمی دارد و با ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض به موضوع بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی تاکید جدی دارد. وی میزان کمکهای بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام روستایی در سال جاری را یادآور شد و گفت: تعداد ۶۲۶ فقره تسهیلات به مبلغ ۴۶ میلیارد ریال در سال جاری برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام روستایی استان پرداخت شده است.
به گفته خواجه ای مبلغ کمک بلاعوض بنیاد مسکن به متقاضیان “ ایتام “ نیز ۱۴ میلیارد و ۲۹ میلیون ریال بوده است.

About Author