شهرداری ارومیه به اتمام طرح های نیمه تمام اهتمام ویژه داشته باشد

استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرداری ارومیه باید به مباحث عمرانی و اتمام طرح ها و پروژه های نیمه تمام اهتمام ویژه داشته باشد.
به گزارش ساقی آذربایجان، محمدصادق معتمدیان در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه با تاکید بر اینکه سرعت توسعه در استان باید افزایش یابد و شهر ارومیه نیز نباید از این روند عقب بماند، افزود: این امیدواری در مردم ایجاد شده است که این پروژه‌ها در کمترین زمان به بهره برداری برسند و استانداری آذربایجان غربی آماده است تا از تمامی ظرفیت‌های قانونی خود برای کمک به شهرداری در اتمام این پروژه‌ها استفاده کند.
وی با تاکید بر حفظ وحدت، همدلی و انسجام توسط مدیریت شهری، اظهار داشت: اعضای شورای شهر و شهرداری ارومیه باید به دور از حاشیه با وحدت و همدلی در جهت حل مسائل و مشکلات مردم تلاش کنند.
معتمدیان با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری، سیاست‌های کلی نظام اسلامی و برنامه‌های دولت سیزدهم در راستای حل مشکلات مردم، اظهار کرد: مسئولان استان با هم افزایی و استفاده از ظرفیت‌های استان در راستای توسعه همه جانبه استان گام بردارند و اجازه ندهند برخی از افراد با قوم گرایی، مذهب گرایی و دوقطبی کردن جامعه آنان را از مسیر خدمت به مردم منحرف کنند.
معتمدیان ادامه داد: از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و شورای های اسلامی شهر در جهت استفاده از کمک‌های ملی و ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شهردار ی ها باید استفاده شود.

حل مسائل حاشیه نشینی از اولویت‌های مدیران شهرداری ارومیه باشد
وی ایجاد درآمدهای پایدار توسط شهرداری‌ها و بویژه شهرداری ارومیه را مورد تاکید قرار داد و افزود: دفتر اقتصادی استانداری آذربایجان غربی در راستای جذب سرمایه گذار برای ایجاد درآمدهای پایدار شهری و رفع مسائل و مشکلات واحدهای اقتصادی به شهرداری‌ها کمک خواهد کرد. وی حل مسائل و مشکلات حاشیه نشینی در شهر ارومیه را از اولویت‌های مهم مدیران شهرداری ارومیه عنوان کرد و افزود: برای برنامه ریزی برای حل مشکلات مردم این منطقه احصاء سرانه‌های توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف در این مناطق ضروری است.
معتمدیان ادامه داد: در بازدید اخیر از برخی از مناطق حاشیه نشین ارومیه متأسفانه وضعیت موجود اصلاً قابل قبول نبود و باید با برنامه ریزی ها و استفاده از ظرفیت‌های نهادهای حمایتی سرانه‌های توسعه‌ای در این مناطق افزایش یابد. وی به تجربه رفع مشکلات مردم حاشیه نشین در مشهد مقدس اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده و استفاده از ظرفیت نهادهای حمایتی کشور و استفاده از ظرفیت نمایندگان محترم مجلس توانستیم در سال گذشته ردیف اعتباری ویژه ای برای رفع مشکلات این مناطق در بودجه ایجاد کنیم.
معتمدیان با اشاره به سفرهای استانی ریاست جمهور به استان‌ها، استفاده از ظرفیت این سفرها برای اختصاص اعتبار برای اتمام پروژه‌های عمرانی کلان شهری را متذکر شد و افزود: شهرداری ارومیه مشخصات فنی و مالی پروژه‌های کلان این شهر را برای تأمین اعتبار در سفر ریاست محترم جمهور به استان آماده کند.
وی نوسازی سیستم حمل و نقل برای کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا در شهر ارومیه، افزایش سرانه فضای سبز، رفع تبعیض و اجرای عدالت در مناطق مختلف شهری و کم برخوردار را از دیگر اولویت‌های مهم مدیریت شهری ارومیه عنوان کرد.

About Author