خلخال از مناطق برتر کشور در ریشه‌کنی بی‌سوادی است

سرپرست فرمانداری خلخال گفت: در سایه اقدامات انجام شده این شهرستان به یکی از مناطق نمونه کشور در ریشه‌کنی بی‌سوادی و بالا بودن میانگین نرخ جمعیت باسواد تبدیل شده است.
به گزارش ساقی آذربایجان، مسعود یگانه در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی خلخال اظهارکرد: نرخ باسوادی جمعیت این شهرستان ۹۵.۸ درصد است که این میزان بالاتر از میانگین نرخ باسوادی کشور و استان اردبیل است.
او افزود: در حالی که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر روستاهای این منطقه فاقد امکانات آموزشی از جمله مدرسه بودند، امروز همه روستاها حتی روستاهای دارای ۲ خانوار نیز از داشتن مدرسه ، معلم و امکانات آموزشی موردنیاز برای تحصیل در محل سکونت خود بهره‌مند هستند.
وی با بیان اینکه دولت برای باسوادی هر یک از افراد بی سواد جامعه در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ، سالانه بالغ بر هشت میلیارد ریال هزینه می‌کند، گفت: امسال مبلغ قابل‌توجهی اعتبار برای راه‌اندازی کلاس‌های نهضت سوادآموزی و باسوادی افراد بی‌سواد در خلخال اختصاص یافته است.
سرپرست فرمانداری خلخال بیان کرد: همکاری دهیاران برای شناسایی افراد بی‌سواد در روستاهای شهرستان و هدایت آنها به سمت کلاس‌های نهضت سوادآموزی دستیابی به هدف ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی از جامعه را تسریع خواهد کرد.
مدیر آموزش و پرورش خلخال هم گفت: در سال تحصیلی گذشته نهضت سوادآموزی این شهرستان موفق به قبولی ۵۶ درصدی سوادآموزان در سه مقطع سوادآموزی ، انتقال و تحکیم شد.
رضا محمدی افزود: سهمیه امسال خلخال برای جذب بی‌سوادان در کلاس‌های سوادآموزی ۲۰۰ نفر است.
وی اظهارکرد: ۳۰ آموزش دهنده در دایر کردن کلاس‌های نهضت سوادآموزی در مناطق مختلف این شهرستان فعالیت می‌کنند که از این تعداد چهار نفر مرد و مابقی زن هستند.

About Author