دولت‌های گذشته در مبارزه با فساد شکست خوردند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه عدم شفافیت بزرگترین مشکل صنعت است، اضافه کرد: دولت‌های گذشته در مبارزه با فساد و ایفای نقش درست در اداره کشور شکست خوردند و نقش دولت در اداره کشور کم‌رنگ شده است.
به گزارش ساقی آذربایجان حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جمع مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت و صاحبان صنایع استان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، با بیان اینکه دشمنان نظام در تلاش هستند تا اهالی صنعت را به کف خیابان بیاورند، اظهار کرد: باید با تعامل و هم افزایی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی، در برابر بحران‌ها و توطئه‌های بدخواهان نظام هوشیارانه عمل کنیم و دید وسیعی نسبت به مسائل مختلف داشته باشیم.
وی با اشاره به مشکلات اصلی و چالش‌های موجود در حوزه‌ی تولید یادآور شد: وجود نقشه راه واحد در صنعت و تعیین اولویت‌ها از مهمترین و ضروری‌ترین اقدامات امروز کشور است. وی، قوانین متعدد و متعارض در حوزه‌ی کسب و کارها را مانع مهمی عنوان کرد و ادامه داد: باید در تصمیم‌گیری‌ها از نظرات واحدهای صنعتی، اصناف و فعالین کسب و کارها کمک و مشاوره گرفته شود چراکه هر بخشی دغدغه‌های متفاوتی دارد.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، هدایت نقدینگی به سمت صنعت و تامین مالی واحدهای صنعتی را در رونق تولید بسیار اثربخش برشمرد و خاطرنشان کرد: مشکلات گمرکی، مالیاتی، تسهیلات بانکی، تامین مواد اولیه و تعدد سازمانهای صادرکننده مجوز از مشکلات عمده‌ی تولیدکنندگان و صاحبان صنایع استان است.
وی، ورود بانک‌ها به میدان تولید و ارائه‌ی تسهیلات با کارمزد کم و بصرفه به تولیدکنندگان را تسهیل‌گر گردش چرخ اقتصاد استان دانست و اضافه کرد: به منظور پشتیبانی از تولید ملی، رسانه ملی و استانی باید بیش از پیش از تولید داخلی حمایت کند و در شعب قضایی نیز یکسری دفاتر تخصصی برای صنعت و بررسی دقیق نتایج ارزهای تخصیص یافته برای واردات لحاظ شود.
امام جمعه تبریز، تسهیل مقررات بیمه‌ای را خواستار شد و گفت: تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه به ویژه حمایت از صنایع دانش بنیان نیاز به توجه بیش از پیش دارد و تحقق این امر به توسعه‌ی علمی و فنی واحدهای صنعتی کمک می‌کند.
وی همچنین بیان کرد: برای مقابله با تحریم‌ها و مشکلات مرتبط با موضوعات مالی خارج از کشور باید از ظرفیت تمامی بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری استان استفاده کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر لزوم شفافیت در تسهیلات ارائه شده به صنعت اظهار کرد: واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی، باید توسط اهل فن و دارای صلاحیت و هماهنگی با زیرمجموعه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شود.
نماینده ولی فقیه در استان، انتصاب مدیران غیر بومی را از دیگر چالش‌های صنعت برشمرد و گفت: شناخت مدیران غیر بومی از منطقه کافی نیست و این مساله منجر به آشفتگی و تصمیمات غیر منطبق با منافع استان می‌شود.
وی با بیان اینکه عدم شفافیت بزرگترین مشکل صنعت است، اضافه کرد: دولت‌های گذشته در مبارزه با فساد و ایفای نقش درست در اداره کشور شکست خوردند و نقش دولت در اداره کشور کم‌رنگ شده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه ما به صنعت قوی نیاز داریم و در زمان تحریم یا غیر تحریم باید از ارکان صنعتی کشور مراقبت کنیم، گفت: هزینه‌ی ایجاد شغل در صنایع، سنگین و بسیار گزاف است و سرمایه‌گذار باید احساس امنیت کند.

About Author