دولت برای همیشه بساط نجومی بگیران را بر می چیند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم به پشتوانه مجلس انقلابی در تلاش است تا برای همیشه بساط نجومی بگیران و حقوق‌های غیرمتعارف را برچیند.
به گزارش ساقی آذربایجان، علی نیکزاد در برنامه با نمایندگان صدا و سیمای اردبیل با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: برخی اقدامات خارق العاده امام راحل کشور را از تهدیدها در امان نگهداشته که نمونه آن شکل گیری بسیج مستضعفان بود که امروز به الگوی راهگشا در کشورهای منطقه به ویژه عراق، یمن و سوریه تبدیل شده است.
وی ورود بسیج را در عرصه‌های مختلف راهگشا در حل مشکلات کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: دولت با پشتیبانی بسیج و نیروهای جهادی در ماه‌های اخیر موفق به مهار کرونا در کشور شده است.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اولویت دولت سیزدهم را توجه به جان و نان مردم توصیف کرد و گفت: با گسترش واکسیناسیون دولت سیزدهم به صورت جدی به کنترل بیماری کرونا ورود پیدا کرد که امروز نتایج آن را به عینه شاهد هستیم.
نیکزاد بیان کرد: در بهبود معیشت مردم نیز اقدامات خوبی از سوی دولت آغاز شده که در چهار بعد کار اساسی در این بخش به پیش می‌رود.
وی لغو تحریم‌ها را در راستای حمایت از اقشار مختلف مردم ضروری خواند و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دنبال توافقی است که منجر به نتیجه شده تا دیگر شاهد ایده‌هایی همچون مذاکره برای مذاکره و یا افزایش تحریم‌های ظالمانه نباشیم.
نایب رئیس مجلس قانون مجلس را در این زمینه لازم الاجرا دانست و گفت: باید مذاکرات با رویکرد لغو تحریم‌ها انجام شده و بیش از این فرصت سوزی از سوی غربی‌ها در این زمینه قابل قبول نیست.
نیکزاد رصد مسائل فرهنگی را از سوی مجلس یادآور شد و افزود: سیاست جوان کردن جمعیت کشور از مصوبات ارزشمند مجلس بود که با همراهی دولت اجرای این مصوبه می‌تواند از پیری جمعیت جلوگیری و به تقویت بنیان خانواده و زادوولد کمک کند.
وی اضافه کرد: مجلس برای حل مشکل نان و معیشت مردم نیز در ماه‌های اخیر قانون بهبود فضای کسب و کار را مصوب کرده تا بروکراسی‌های اداری در این مسیر کاهش یابد.
۲۰ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی نیاز است
نایب رئیس مجلس با بیان اینکه تأمین کالاهای اساسی از دغدغه‌های مجلس و دولت است، اظهار کرد: دولت تلاش می‌کند تا مشکلات ارز و کمبود کالاهای اساسی را به عنوان دغدغه عمومی به فضای جامعه نکشیده و با راهکاری منطقی کسری بودجه و کمبود ذخیره کالاهای اساسی را رفع کند.
نیکزاد خاطرنشان کرد: ۸ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی قرار بود اختصاص یابد که در دولت گذشته این مبلغ به بیراهه رفته است.
وی ادامه داد: دغدغه اصلی ما تأمین ۲۰ میلیارد دلار منابع برای خرید کالاهای اساسی تا پایان سال است که باید این منابع به نحوی تأمین شود.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با حمایت از حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی گفت: ما معتقدیم باید مابه التفاوت این ارز با ارز نیمایی به مردم داده شود تا به شکل بن کارت در معیشت مردم و کارکنان مورد استفاده قرار گیرد.
نیکزاد تصریح کرد: امروز دغدغه امنیت شغلی کارکنان به ویژه نیروهای قراردادی و خرید خدمت در اولویت برنامه‌های دولت و مجلس است تا عده‌ای شرکت‌های خدماتی به شکل استعمار نوین این نیروها را با کمترین حقوق و مزایا جذب نکنند.

About Author