دولت سیزدهم برای تفویض اختیار به استان‌ها اراده جدی دارد

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم برای تحقق مدیریت واحد شهری، گفت: دولت برای تفویض اختیار به استان‌ها اراده جدی دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، عابدین خرم در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی صحیح در راستای استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در فضایی صمیمی و همدلانه، گام‌های مؤثر و ماندگاری برای پاسخ به مطالبات مردم و تقویت سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی برداشته شود.
به گزارش ساقی آذربایجان وی تأکید کرد: ما تمام توان خود را برای تحقق این امر در طبق اخلاص نهاده‌ایم و اطمینان داریم که فضل و رحمت الهی شامل حال ما خواهد شد.
استاندار آذربایجان شرقی، مطالب مطرح‌شده از سوی اعضای شورای اسلامی شهر تبریز را از مطالبات بحق و جدی مردم این شهر دانست و گفت: باید همه ظرفیت‌ها را پای کار بیاوریم و برای برون‌رفت از مشکلات موجود در یک برنامه زمانی مشخص راهکارهای عملی پیدا کنیم.
وی با اشاره به اینکه در حوزه مسئولیت‌ها و اختیارات، شاهد شکل‌گیری یک رویکرد جدید در دولت هستیم، گفت: دولت سیزدهم برای تفویض اختیار به استان‌ها، اراده جدی دارد و بنا بر این است که استانداران و شهرداران به معنای واقعی مسئولیت اداره امور را بر عهده بگیرند.
استاندار آذربایجان شرقی خرم افزود: این رویکرد جدید، اتفاق مبارکی است که می‌تواند در رفع موانع و مدیریت امور تأثیر بسزایی داشته باشد.
اعضای شورای اسلامی شهر تبریز هم در این نشست به بیان برخی از مسائل و مشکلات شهری پرداختند و مقرر شد که هر یک از موضوعات به صورت تخصصی در جلسات بعدی بررسی شود.
موضوع بازنگری در حریم شهر تبریز در مجاورت بخش باسمنج، نقش‌آفرینی شهرداری تبریز در حوزه ورزش همگانی، تأمین واگن‌های قطار شهری، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، آلودگی هوا، سامان‌دهی مقبرة‌الشعرا، استفاده از ظرفیت روابط بین‌الملل، تأمین آب شرب، همکاری ادارات با شهرداری و تأمین درآمدهای پایدار برای شهرداری تبریز از جمله مطالب مطرح شده در این نشست بود.

About Author