دولت رئیسی لجباز، مغرور و متکبر است/ دولتی‌ها کار اجرایی را بلد نیستند

به گزارش رجال تبریز، مشکلات زوار اربعین و تصاویر به اشتراک گذاشته شده در فضای مجازی حاکی از آن است که یک بی‌برنامگی محض از سوی دو طرف ایرانی و عراقی در استقبال از عاشقان امام حسین(ع) شکل گرفته است. موضوعی که حتی دستمایه حمله برخی رسانه‌های خارجی به اصل این راهپیمایی معنوی شده است.

البته در این میان سکوت برخی از رسانه‌های حامی دولت نیز در قبال قصور شکل گرفته اتفاقی تأمل برانگیز است. رسانه‌هایی که عملکرد دولت قبل را در ارائه خدمات به زائران اربعین به شدت زیر سوال می‌بردند و امروز حتی از یک نقد ساده به مسؤولان وزارت کشور دوری می‌کنند!

در همین رابطه محفوظی  نماینده آبادان در مجلس یازدهم با ابراز تأسف از وضعیت پیش آمده در راهپیمایی اربعین به دیده بان ایران می‌گوید؛ دولتی‌ها پیش از آغاز راهپیمایی میلیونی امسال هیچ مشورتی با نمایندگان حاضر در مجلس نکردند و با تکبر کار خود را به پیش بردند.

او تأکید می‌کند؛ با رویه‌ای که دولت در پیش گرفته امیدی به کشورداری مطلوب وجود ندارد. هیچ اعتمادی به مجلس و نمایندگان نداشته و هیچگونه هماهنگی با نمایندگان مجلس انجام نمی‌دهد.

555555

دولت هیچ نظری از نمایندگان مجلس درباره اربعین اخذ نکرد

سید مجتبی محفوظی؛ نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دید‌ه‌بان ایران در رابطه با آشفتگی زوار اربعین در مرزهای غربی گفت: بنده سوالاتی از دولت دارم؛ چرا دولت در جلسات ستاد اربعین از نمایندگان مجلس شهرهایی که گذرگاه زائرین است دعوت نکرد؟ دولت یک سال است که بر سر کار آمده است ولی ما به عنوان استان پرتردد به عراق از ۲۰ سال پیش  میزبان زوار اربعین هستیم پس بهتر میدانیم که چه الزاماتی را باید رعایت و اجرا کنیم.

وی افزود: در شرایط فعلی که زائرین در مرزها و آنسوی مرزها با مشکل مواجه شدند و وزرای دولت در منطقه حاضر میشوند با کدام یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیدار داشته و یا مشورت گرفتند؟ در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان تاکید کردند که با توجه به اشراف نمایندگان مجلس به مشکلات منطقه خود، نظر نمایندگان شهرها باید گرفته شود قطعا بنده بهتر از وزیر کشور، شهر خودم را میشناسم.

خطاب به دولتی‌ها: با این رویه نمی‌شود کشورداری کرد!

محفوظی در بخش دیگری از گفت‌وگو با دیده‌بان ایران با اشاره به اینکه از ۲۰ سال گذشته که تبلیغات برای پیاده‌روی اربعین وجود نداشت ما در منطقه و مرز بودیم افزود: با این رویه، نمیشود کشورداری و دولت داری کرد. دولت هیچ اعتمادی به مجلس و نمایندگان نداشته و هیچگونه هماهنگی با نمایندگان مجلس انجام نمیدهد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت لجباز، مغرور و متکبر است و هیچ مشورتی را نمیپذیرد و با این رفتار به ملت و خودشان ضربه میزند البته قدردان تلاش‌هایی که میکنند هستیم ولی مشکل اینجاست که بلد نیستند.

دولت بدون برنامه‌ریزی مردم را به راهپیمایی اربعین دعوت کرد

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  در ادامه به سایت دیده بان ایران گفت: بنده با توجه به شناختی که منطقه و شرایط داشتم چندین بار پیگیری کردم و اطلاع دادم که امسال سیل جمعیت بیش از ۱۵ میلیون نفر خواهد بود نه ۵ میلیون نفری که دولت پیش بینی کرده بود. زمانی که هیچ تبلیغات و تسهیلاتی نبود ما شاهد حضور ۸_۷ میلیونی زائر بودیم ولی اگر امسال تبلیغات گستره انجام دادند و به نوعی از مردم دعوت کردند که در این مراسم شرکت کنند بایستی شرایط و زیرساخت‌های لازم را فراهم میکردند.

محفوظی ضمن اشاره به اینکه زوار در مرزها با مشکل کم آبی، نبود سرویس بهداشتی و گرمای هوا روبرو هستند افزود: از طرفی عراق نیز زیرساخت‌های لازم را ندارد و ما بایستی فکری به حال هموطنان خود در عراق میکردیم. از مرز تا نجف، کربلا و سامرا گرمای هوا به حدود ۵۰ درجه میرسد که زائرین نیاز به استراحتگاه، هوای خنک و آب دارند ولی علیرغم تلاش‌های دولت به این دلیل که هیچ مشورتی از نمایندگان نگرفتند در بن بست گیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: جای تشکر دارد که عراق برای ایرانی‌ها اعمال محدودیت نکرد باید توجه کرد که از همه شهرهای عراق حدود ۱۸ میلیون زائر به سمت کربلا میرود و دولت آنها همه ارگان‌ها و نهادها را برای حمل و نقل زوار بسیج کرده است پس لازم بود ایران نیز برای حمل و نقل زائران خود چنین کارهایی را انجام دهد.

333333RR

دولت نتوانست حتی حداقل‌ها را برای زوار تامین کند

وی تاکید کرد: زیارت اربعین زیارت لوکسی نیست و عاشقان و دلدادگان امام حسین  انتظارات VIP و خاص از ما نمی‌خواهند ولی این وظیفه دولت بود که حداقل‌ها را برای این عزیزان فراهم کند ولی با عدم پیش‌بینی این حجم از جمعیت، دولت نتوانست به درستی این مسئولیت مهم را به درستی انجام دهد.

محفوظی در پایان گفت: مجلس قطعا پس از تعطیلی ها پیگیر موضوع میشود، بحث استیضاح مطرح نیست ولی قطعا وزیر کشور باید برای پاسخگویی به طرح سوال نمایندگان به مجلس دعوت خواهد شد.

About Author