دونده رکورددار تبریزی در بلاتکلیفی

به گزارش ساقی آذربایجان، مهدی پیرجهان ضمن اشاره به قهرمانی خود در مسابقات تور قاره‌ای اظهار داشت: تورنمنت بین‌المللی جام کازانوف قزاقستان آخرین مسابقه‌ای بود که در آن حضور یافتم و موفق شدم مدال طلا را کسب کنم. من در این مسابقات حریفان قدری داشتم و دوندگان ژاپن و میزبان از ورزشکاران المپیکی و عنوان‌دار بودند که با وجود چنین حریفانی رسیدن به مقام قهرمانی کار آسانی نبود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در حدود ۹۰ درصد مسابقاتم مدال طلا کسب کرده‌ام و نیاز داشتم تا میادین بزرگتری را تجربه کنم. به نوعی مسابقات آسیایی برایم کوچک شده بود. متاسفانه المپیک توکیو را با بدشانسی از دست دادم اما هیچ‌گاه ناامید نشدم و به تلاشم برای رسیدن به اهداف خود ادامه می‌دهم.

دونده ملی‌پوش و رکورددار تبریزی درباره کسب سهمیه مسابقات دوومیدانی قهرمانی بزرگسالان جهان ۲۰۲۲ اورگان آمریکا گفت: باعث افتخارم است که به عنوان اولین ایرانی در دو ۴۰۰ متر با مانع سهمیه جهانی را به دست آورده‌ام و برای دومین بار در چنین سطحی رقابت خواهم کرد. معتقدم می‌توانستم خیلی زودتر این سهمیه را کسب کنم چراکه به مسابقات مختلف دعوت شده بودم اما به دلیل مشکل ویزا نتوانستم شرکت کنم.

پیرجهان در ادامه با ابراز گلایه از نبود حامی مالی عنوان کرد: مشکل اصلی من نداشتن اسپانسر است و با اینکه استان ما از نظر صنعتی در کشور قطب محسوب می‌شود اما صنایع به مقوله ورزش اهمیتی نمی‌دهند. امیدوارم شرایطی مهیا شود که کارخانجات و شرکت‌های صنعتی برای حمایت از ورزش رغبت نشان داده و پیشگام شوند.

وی با تأکید بر اینکه هدفش از حضور در مسابقات قهرمانی جهان راهیابی به مرحله فینال و ثبت رکورد جدید است، درعین حال متذکر شد: البته هنوز حضورم در مسابقات جهانی صد درصد نشده چراکه درحال حاضر ویزا ندارم. قرار است این مسابقات از ۹ روز دیگر آغاز شود و الان باید در آمریکا حضور می‌داشتم اما همچنان روادیدم برای اعزام به مسابقات صادر نشده است. البته این مشکل همه ورزشکاران ماست و امیدوارم که یک روزی حل شود تا بدون دغدغه و با شرایط بهتری عازم مسابقات شویم.

این دونده پرافتخار در خاتمه ابراز داشت: جا دارد از آقای «شهریار سیه‌جانی» مربی خودم که زحمات زیادی می‌کشند، تشکر کنم. همچنین از خانواده‌ام که تحت هر شرایطی حامی من بوده‌ و قوت قلبم هستند. ان‌شاءالله که با حضور در مسابقات قهرمانی جهان و کسب نتیجه مناسب جواب زحمات مربی و خانواده‌ام را بدهم و نماینده شایسته‌ای برای کشور و شهرم باشم. از شما و اصحاب رسانه نیز به خاطر حمایت‌هایتان از ورزش کمال قدردانی را دارم.

About Author