دیپلمات ارشد آمریکا السالوادور را ترک می‌کند: “امیدی به بهبود روابط نیست”

دیپلمات ارشد آمریکا در السالوادور اعلام کرد، این منصب را ترک می‌کند، چرا که دولت این کشور به بهبود روابط دوجانبه، “هیچ علاقه‌ای” نشان نمی‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اقدام «جین مینز» دیپلمات ارشد آمریکا در السالوادور، که زمانی به عنوان پلی به روابط بهتر دو کشور در نظر گرفته می‌شد، از روابط رو به وخامت آمریکا و السالوادور در میان تداوم افزایش قدرت نایب بوکله، رئیس جمهوری این کشور خبر می‌دهد.

مینز که فعالیت سه ساله‌اش به عنوان سفیر آمریکا در این کشور، در سال ۲۰۱۹ پایان یافته بود، در ماه مه ۲۰۲۱ و همزمان با هشدار منتقدان مبنی بر تمایلات اقتدارگرایانه بوکله، این بار به عنوان “کاردار موقت”، به السالوادور بازگشت.

مینز در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد، به پست سابق خود به عنوان معاون غیرنظامی فرمانده “ستاد فرماندهی جنوبی آمریکا” باز خواهد گشت. او به مدت شش ماه، به عنوان کاردار موقت آمریکا در السالوادور فعالیت کرد، در حالی که قرار بود مدت خدمتش در این منصب تنها سه ماه باشد.

او گفت: چرا در اینجا بمانم، وقتی در حال حاضر هیچ مخاطبی نداریم. هر وقت السالوادور بخواهد، درهای ما برای گفت‌وگو باز خواهد بود.

مینز گفت، مقامات آمریکا، او را که پیش از روی کار آمدن دولت جدید، بوکله را می‌شناخت، به عنوان پلی به روابط بهتر دو کشور به السالوادور فرستادند، اما دولت بوکله قصد ندارد از این فرصت استفاده کند.

About Author