راه‌اندازی شهرک بازی‌های رایانه‌ای دفاع مقدس در تبریز

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی از راه اندازی نخستین شهرک بازی های رایانه ای دفاع مقدس کشور در تبریز خبر داد.

امیر دریادار رضا عباسی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: مقدمات و تمهیدات لازم برای ایجاد این شهرک در محل باغ موزه دفاع مقدس تبریز ایجاد شده است و تلاش می کنیم ظرف ماه های آینده این شهرک را برای استفاده نوجوانان و جوانان و شهروندان تبریزی آماده کنیم.

وی با اشاره به همکاری های فشرده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با حوزه های دانش بنیان، اظهار کرد: از مدت ها پیش برای ایجاد زیرساخت های لازم در شهرک بازی های رایانه ای با تعدادی از شرکت های دانش بنیان وارد مذاکره شده و تعدادی از جوانان فعال در این بخش را دعوت به کار کردیم.

امیر عباسی ادامه داد: تاکنون در هیچ استانی سابقه ایجاد شهرک بازی های رایانه ای با موضوع دفاع مقدس وجود نداشته است و تبریز برای نخستین بار در کشور اقدام به راه اندازی چنین شهرکی می کند که امیدواریم با استقبال گرم شهروندان و جوانان و نوجوانان مواجه شود.

وی یکی از اهداف مهم از ایجاد شهرک بازی های رایانه ای در تبریز را جلب و جذب نسل های جدید و جوان به مبانی و اصول تحکیم بخش نظام اسلامی بیان کرد و یادآور شد: بدون تردید یکی از مسیرهای مهم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های جدید آشنا ساختن آنها نسبت به معارف دوران هشت سال دفاع مقدس است که شاید در سال های گذشته مورد غفلت واقع شده است.

امیر عباسی تبیین حماسه‌های هشت سال دفاع‌ مقدس و مقاومت در شرایط کنونی کشور را بسیار حساس توصیف کرد که باید به طور جدی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه انتقال فرهنگ غنی دفاع‌ مقدس به جوانان و نوجوانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: علاوه بر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سایر نهادها و سازمان های مختلف فرهنگی و اجرایی نیز نقش مهمی در این راستا دارند که امیداوریم با هم افزایی، تعامل و همکاری بتوانیم این وظیفه را به خوبی ایفا کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس آذربایجان‌ شرقی ، تولید محتوای دیجیتال و انتشار آن به طور وسیع در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را از نیازهای ضروری جامعه دانست که این موضوع بدون مشارکت تمام دستگاه‌ها و آحاد مردم به سرانجام مناسبی نخواهد رسید.

امیر عباسی به برنامه های متنوع و مختلف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی برای جذب کودکان و نوجوانان اشاره و اضافه کرد: بر همین اساس باید گام های مفید و موثرتری برداشته شود که در این راستا ایجاد گالری ویزه کودک و نوجوان در محل موزه دفاع مقدس تبریز جزو برنامه های اولویت دار است.

وی ادامه داد: در این زمینه همکاری های فشرده ای با کانون پرورش فکری و نوجوانان و سازمان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی داریم که امیدواریم این همکاری ها نتایج مورد نظر را تامین کند.

About Author