راه آهن اردبیل به پارس آباد متصل می‌شود

استاندار اردبیل گفت: طرح اتصال خط آهن اردبیل به پارس آباد مغان در ردیف اعتباری بودجه قرار گرفته و اجرای آن در دستور کار است.
به گزارش ساقی آذربایجان، سید حامد عاملی در جلسه کارگروه توسعه صادرات اردبیل اظهار کرد: در کنار این طرح همچنین بارانداز ریلی پارس‌آباد با هدف توسعه مراودات اقتصادی و تجاری با جمهوری آذربایجان راه اندازی خواهد شد.
وی اافزود: در ادامه امکان اتصال خط آهن پارس آباد به جمهوری آذربایجان در صورت برنامه‌ریزی و قطعی شدن عملیات اجرایی آن می‌تواند در طول ۲ سال فراهم شود.
استاندار اردبیل گفت: با توجه به اهمیت ایجاد بارانداز ریلی پارس‌آباد و انجام مطالعات اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد، اجرای این طرح می‌تواند در افزایش و سهولت مناسبات تجاری ایران و دسترسی به کشورهای منطقه قفقاز موثر باشد.
عاملی ادامه داد:قابلیت‌های ویژه این استان در تجارت خارجی و دیگر بخش‌ها مشهود است و اردبیل ظرفیت لازم برای بسط و گسترش مناسبات اقتصادی با روسیه را نیز دارد.
استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی، صنایع تبدیلی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: ما خواستار گسترش همکاری‌های تجاری، کشاورزی و اقتصادی با روسیه هستیم و این امر در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد شد.
استاندار اردبیل با بیان اینکه میزان محصولات تولیدی کشاورزی در استان از رتبه‌های بالایی در کشور برخوردار است، گفت: با توجه به مرز مشترک ۳۸۲ کیلومتر استان اردبیل با جمهوری آذربایجان ، بحث ترانزیت کالا و محصولات کشاورزی به آذربایجان و روسیه از اهمیت بالایی برخوردار است.
عاملی به موضوع همکاری روسیه به لحاظ تامین منابع در پروژه‌های دارای توجیه اشاره کرد و افزود: در صورت وجود شرایط و قابل قبول بودن طرح توجیهی می‌توان از ظرفیت‌های روسیه در این راستا نیز استفاده کرد.
استاندار اردبیل با پیشنهاد برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی بین استان اردبیل و روسیه اظهار کرد: با برگزاری منظم این کمیسیون می‌توان از ظرفیت‌های ۲ طرف در جهت گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی بهره برد.

About Author