راه اندازی مرحله نهایی بزرگترین کارخانه واکسن غرب آسیا در البرز

همزمان با اعیاد شعبانیه ، مرحله نهایی بزرگترین کارخانه ساخت واکسن غرب آسیا با حضور دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در البرز راه اندازی شد.
به گزارش ساقی آذربایجان، دکتر «حمید رضا جمشیدی » رییس هیات مدیره کارخانه ساخت واکسن کووبرکت در آیین افتتاح فاز نهایی این کارخانه گفت : این کارخانه با زیر بنای ۱۰ هزار متر مربع دارای ۶ خط تولیدی به ظرفیت ۶ هزارو۳۰۰ لیتر بیواکتور است.
وی ادامه داد: با تکمیل این کارخانه سالانه بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون دز واکسن کووبرکت کرونا در این مجموعه تولید خواهد شد.
جمشیدی گفت : تاکنون در مجموع ۶۰ میلیون دز واکسن کووبرکت در این کارخانه تولید شده که ۱۵ میلیون دز آن تحویل وزارت بهداشت و درمان شده و حدود ۳۵ میلیون دز در انبارها موجود است .
وی اظهار داشت: اولویت نخست مصرف این واکسن ها داخل کشور است و درصورت عدم نیاز وزارت بهداشت ، صادر خواهد شد.
جمشیدی افزود: اکنون کشورهای مختلف متقاضی خرید واکسن این کارخانه هستند اما اولویت با نیاز داخلی است.
رییس هیات مدیره کارخانه ساخت واکسن کووبرکت اظهار داشت: در بخش واکسن سازی این کارخانه ۱۰۰ نفر مشغول به کار شده اند. وی در خصوص ساخت واکسن ضد امیکرون گفت : این واکسن نیز تست حیوانی خود را پشت سر گذاشته و تست انسانی آن آغاز شده است که ظرف ۲ تا سه هفته آینده نتایج آن مشخص می شود.
وی بیان داشت: پس از شیوع کرونا در کشور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زمینه تولید نیازهای بهداشتی و درمان و واکسن وارد عمل شد و توانست گام های ارزنده ای در تامین اقلام بهداشتی درمانی مانند ماسک ، مواد ضدعفونی کننده و واکسن بردارد و این اقدامات ارزنده در سایه شوم تحریم های ظالمانه دشمنان اسلام انجام شد.

About Author