روابط ما با جمهوری آذربایجان بر پایه برادری و حسن همجواری است

رژیم صهیونیستی در هر نقطه باشد باعث ایجاد ناامنی و تنش خواهد شد و همه آثار آن را می‌بینند.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی درمراسم راهپیمایی روز قدس در تبریز اظهار داشت: راهپیمایی باشکوه عظیم و کم نظیر امروز که من در تبریز شاهد بودم، یک بار دیگر بصیرت، غیرت، عزت و ولایتمداری مردم تبریز را پیش چشم فرشتگان الهی و مردم جهان به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: مردم تبریز در طول تاریخ طلایه دار مبارزه با استعمار و استبداد و ظلم و ستم بودند، آذربایجان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های انقلاب بوده و هست. آذربایجان از همان روزهای اول پیروزی در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم و کشورمان تا به امروز نقش موثر و تعیین کننده داشته است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حالا هم جوانان این خطه در لباس نیروهای مسلح در غرب و شرق کشور از کشور حراست می‌کنند، گفت: خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزارم که امروز این سرباز توفیق پیدا کرده که ذره‌ای از این دریای عظمت مردم تبریز باشد. خواهران و برادران عزیز روز قدس یادگار حضرت امام (ره) است و هرچه زمان می‌گذرد ژرفای اندیشه آن مرد الهی بیشتر نمایان می‌شود.

وی ادامه داد: روز قدس نمایانگر اهمیت مساله فلسطین در جهان است؛ موضوع فلسطین نمادی از درگیری جبهه کفر و استکبار با اسلام و مسلمین است. روز قدس فلسطین را به مساله جهانی تبدیل کرده و مانع فراموشی موضوع اصلی اسلام شده است.

امیر موسوی تصریح کرد:دشمنان اسلام با تبلیغات گسترده سعی می‌کنند موضوع فلسطین را از افکار عمومی جهان حذف کنند و رژیم صهیونیستی را در سایه امن قرار دهد به همین جهت تا آزادی کامل فلسطین روز قدس باید با شکوه‌تر از هر سال برگزار شود.

وی با بیان اینکه بیش از هفت دهه از توطئه شوم قدرت‌های استکباری به ویژه انگلیس علیه مسلمانان و فلسطین می‌گذرد، عنوان کرد: در این مدت طولانی کشورهای مدعی حقوق بشر همواره از این جلاد حمایت و پشتیبانی کرده‌اند. فلسطین تنها سرزمین در دنیاست که حقوق بشر در آن مکررا نقض می‌شود اما کشورهای مدعی حقوق بشر در مقابل این جنایات سکوت کرده‌اند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: فریاد مرگ بر اسرائیل و پشتیبانی از فلسطین وظیفه تمام حق طلبان و انسان‌دوستان است، دلیل اول مسائل انسانی است؛ ۷۵ سال است که مردم فلسطین تحت ظلم قرار دارند و هزاران نفر شهید و زندانی شده‌اند، کدام انسان آزاده ای است که این همه ظلم را ببیند و بشنود و فریاد برنیاورد.

وی تاکید کرد: به حکم انسانیت اعلام انزجار از این رژیم بر هر انسان آزاده‌ای واجب است. دلیل دیگر اسلام است مگر می‌شود مسلمان باشی و در مقابل ظلم و ستم و ادامه این رژیم منحوس سکوت کنی، پس بر هر مسلمانی واجب است علیه این رژیم بایستد و آن را از منطقه حذف کند. قطعا اضمحلال رژیم صهیونیستی منطقه آسیا و جهان را امن‌تر خواهد کرد.

امیر موسوی خطاب به جمهوری آذربایجان گفت: رژیم صهیونیستی در هر نقطه باشد باعث ایجاد ناامنی و تنش خواهد شد و همه آثار آن را می‌بینند، ما معتقدیم ثبات و امنیت در سایه روابط خارجی مبتنی بر احترام به حقوق کشورها به دست می‌آید و جمهوری اسلامی روابط سازنده با همسایگان به ویژه جمهوری آذربایجان را امنیت و ثبات‌ساز می‌داند.

وی ادامه داد: دولت و مردم ایران به ویژه مردم آذربایجان آزادسازی سرزمین‌های اشغالی را امنیت بخش و موجب ثبات منطقه دانسته و می‌دانند. هیچ اشغال سرزمینی مورد تایید جمهوری اسلامی نیست و احترام به مرزهای سرزمینی و حسن همجواری همواره مورد تایید جمهوری اسلامی ایران بوده است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: روابط ایران و آذربایجان همواره بر پایه برادری و حسن همجواری بوده و روابط این دو کشور به ویژه در بُعد نظامی در آینده رو به توسعه خواهد بود. رژیم صهیونیستی در پایان راه و قسمت نهایی خود است و به دنبال این است که هرچقدر می‌تواند کشورهای مسلمان را به آتش بکشد.

وی ادامه داد: شما می‌دانید در ماه‌های اخیر وضعیت جبهه مقاومت تغییر زیاد کرده و تقویت شده و موازنه به نفع مقاومت رقم خورده است به گونه‌ای که مسلح شدن کرانه باختری همراه با تنویر افکار عمومی جهانیان نسبت به حقوق مردم فلسطین باعث شده رژیم غاصب صهیونیستی در انزوای بیشتر قرار گیرد.

امیر موسوی ادامه داد: درود می‌فرستیم به شهدای مقاومت به ویژه شهید سردار سلیمانی که نقش ویژه در تقویت جبهه مقاومت داشت و این نقش ماندگار و راهگشا خواهد بود.

وی با باین اینکه در آستانه روز ارتش قرار داریم، توضیح داد: اولین مناسبتی که برای یک نهاد تعیین شد دو ماه بعد از انقلاب روز ارتش بود و در طول این سالها نگاه ژرف و راهبردی در حمایت از ارتش روشن‌تر شد. نقش ارتش در دفاع از آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس و همچنین بودن کنار مردم در بلایای طبیعی و ارتقای توان دفاعی کشور از برکات فرمان امام (ره) و حفظ و حمایت از ارتش بود.

امیر موسوی در پایان خاطرنشان کرد: بنا به فرموده رهبر انقلاب ارتش ثابت کرده که به شعار ارتش فدای ملت پایبند است و آماده است برای منافع ملی تحت تدابیر رهبر انقلاب در هر منطقه‌ای حاضر و ماموریت انجام دهد.

About Author