روند راه‌اندازی پارک ملامین ارومیه باید سرعت گیرد

استاندار آذربایجان غربی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات پتروشیمی ارومیه مساعدت و توجه ویژه ای داشته باشند.

به گزارش ساقی آذربایجان محمدصادق معتمدیان در حاشیه بازدید از مجتمع پتروشیمی ارومیه با بیان اینکه با جذب سرمایه‌گذاری روند راه‌اندازی پارک ملامین ارومیه باید سرعت گیرد، اظهار کرد: ضروری است با توجه به اهمیت شرکت پتروشیمی ارومیه در ایجاد اشتغال و تولید محصولات مورد نیاز واحدهای پایین دست در حوزه پتروشیمی، مشکلات این واحد تولیدی در اسرع وقت بررسی و احصاء شده و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای حل این مشکلات مساعدت و توجه ویژه ای داشته باشند.
استاندار آذربایجان غربی در ادامه توجه به رونق تولید و رفع مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را از جمله اولویت های استان عنوان کرد و افزود: برنامه های یکشنبه تولید و بازدید مداوم از واحدهای تولیدی و صنعتی و بررسی مسائل و مشکلات این واحدها نیز در همین راستا صورت می گیرد.
پژمان اسدی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه نیز در حاشیه این بازدید گفت: این مجتمع در ۱۱۰ هکتار فعال بوده و محصولات آن واحدهای فرآیندی تولید کریستال ملامین با ظرفیت تولید سالانه ۱۳۶ هزار تن، سولفات آمونیوم ۵۰ هزار تن، اسید سولفوریک۶۰ هزار تن، سولفات پتاسیم ۴۰ هزار تن و همچنین اسید کلریدریک است.
وی بیان کرد: مشکل صادرات برخی از محصولات تولیدی، این واحد صنعتی را با مشکل روبرو کرده است و امید می‌رود با حمایت مسئولان این مشکل حل شود.

About Author