رونق صنعت کوزه‌گری با ایجاد بازارچه دائمی سفالگری در کوزه‌کنان

سیدباقر موسویان در بازدید تعدادی از کارگاه های سفالگری شهر کوزه‌کنان، به مشکلات فعالان این عرصه اشاره و بیان کرد: ایجاد اتحادیه سفالگری، بسیاری از مشکلات هنرمندان این عرصه را برطرف می‌کند.
وی با بیان اینکه سفال کوزه‌کنان یک برند جهانی است افزود: اگر بازارچه و زمین شهرک دائمی سفال‌گری حل شود تعداد زیادی از کارگاه‌های سفال دوباره راه‌اندازی می‌شود.
موسویان گفت: در حال حاضر این شهر کوچک، ۳۵ کارگاه سفالگری را که در هر کدام حداقل سه نفر در آن مشغول کار هستند در دل خود جای داده است.
وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۰۰ خانوار این شهر از طریق کوزه گری امرار معاش می کنند، افزود: این تعداد البته غیر از آمار افرادی است که به صورت غیر مستقیم در زمینه های مرتبط این هنر از قبیل حمل و نقل خاک، جابجایی محصولات تولید شده، ساخت و اداره کوره‌ها، فروش، خدمات، لعاب کاری و طراحی روی سفال فعالیت می کنند.
موسویان افزود: با توجه به مشکل فراگیر بیکاری در این شهر و افزایش مهاجرت به مرکز استان و دیگر شهرهای بزرگ، با برنامه ‌ریزی مسوولان شهری می توان شغل دائمی و درآمد پایدار ایجاد کرد.
شهردار کوزه‌کنان گفت: اگر این صنعت هدفمند رواج و توسعه داده شود حتی از شهرستان شبستر نیز می توان در این صنعت استفاده کرد و بخشی از مشکل بیکاری حل شود.

About Author