رژیم صهیونیستی توان آزمایش قدرت نظامی ایران را ندارد

به گزارش ساقی آذربایجان،امیر سرتیپ دوم ستاد امیرحسین شفیعی در آستانه هفته دفاع مقدس با حضور در تحریریه نصر ضمن تبریک فرا رسیدن این هفته، از تلاش‌های رسانه نصر در تبیین دستاوردهای نیروهای مسلح و بخصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول سال و هفته دفاع مقدس قدردانی کرد و افزود: با توجه به شناختی که از مجموعه بسیار با ارزش نصر داریم، این رسانه با عملکرد حرفه‌ای خود نقش پررنگی در تبیین و معرفی دستاوردها و خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران داشته و من از تلاش‌های خستگی ناپذیر شما و همکارانتان تشکر می‌کنم.
وی در ادامه به نقش ارتش در دفع تهاجم ارتش بعثی عراق در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: برای یک جنگ کلاسیک همواره پشتیبانی آتش توپخانه و پشتیبانی نزدیک هوایی نیاز ضروری است، همچنین نیروهای دریایی، هوایی و پدافندی ضروری است و همه این ضرورت‌های جنگ در ۸ سال جنگ تحمیلی توسط ارتش تامین و انجام شد. ارتش نیروی دریایی عراق را در همان ابتدای جنگ نابود کرد و تا امروز هم نیروی دریایی این کشور هنوز بازیابی نشده است.
امیر شفیعی به اشتباه محاسباتی دشمن بعثی در تهاجم به کشورمان اشاره کرد و گفت: صدام فکر می‌کرد ارتش ایران متلاشی شده است و توان رزمی و آمادگی خود را از دست داده است، اما نیروی هوایی ارتش چند ساعت پس از آغاز جنگ پاسخ دندان شکنی به بعثی‌ها داد و ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفته اول شروع جنگ ولایتمداری و مردمداری خود را با عمل به شعار والای ارتش فدای ملت نشان داد.
وی همچنین به نقش تشکیل سپاه و نیروهای مردمی در دفاع از کشورمان اشاره کرد و افزود: نقش سپاه و نیروهای بسیج مردمی در پیشبرد اهداف دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و این افتخار ارتش است که در همه عملیات‌ها، نقش پشتیبانی از سپاه قهرمان را بر عهده داشته است. ما همه سرباز ولایت بوده و هستیم و در حد و مقدورات خودمان از کشور و ملت‌مان دفاع کردیم.
فرمانده لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان ادامه داد: یکی از وظایف اصلی ارتش در جنگ، متوقف کردن ماشین جنگی دشمن بود و این ماموریت استراتژیک در هفته‌ها و ماه‌های اول جنگ به نحو احسن انجام شد و به ملت عزیز عرض می‌کنم که سربازان شما در ارتش همواره در دفاع حدود و ثغور کشور آماده هستند. بنده معتقدم دفاع مقدس در یک کلام هویت ایرانی و اسلامی ما بود و شکست ناپذیری و صلابت ملت ایران را به همه جهان نمایان کرد.
امیر سرتیپ شفیعی در پاسخ به برخی شائبه‌ها درباره عدم پایان جنگ پس از برهه آزادسازی خرمشهر، گفت: ببینید تمام کردن جنگ همان روز اول هم میسر بود و کافی بود دست هایمان را بالا ببریم! از لحاظ استراتژی و راهبردهای نظامی برای پایان بخشیدن عزتمندانه به جنگ و تامین منافع ملی، باید داشته‌های میدانی چه از لحاظ تعداد اسرا و اراضی کافی می‌بود تا دست کشور در مذاکرات سیاسی برای تامین منافع ملی به حد کافی پر می‌شد، ما پس از فتح خرمشهر این شرایط را نداشتیم و ضمن اینکه هنوز بخش‌هایی از اراضی کشور در دست دشمن بود. در بعضی موارد افراد غیرمتخصص در این مورد نظر می‌دهند، در حالی که صحیح نیست؛ ما اگر جنگ را در آن برهه تمام می‌کردیم، هیچ دستاوردی نداشتیم و امتیازهای زیادی را هم از دست می‌دادیم. فرمانده کل قوا مطلب بسیار خوبی در این زمینه فرمودند که پایان جنگ باید برای ملت ایران یک مدال افتخار می‌شد.
این فرمانده ارشد ارتش در مورد تهدید نظامی غرب در رابطه با پرونده هسته‌ای کشورمان هم خاطرنشان کرد: می‌دانید چرا می‌گویند گزینه نظامی روی میز است؟ چون ممکن است برای مردم عادی بحث جنگ مثلاً رعب‌آور باشد و هدف آنها از این بازی‌های سیاسی و رسانه‌ای تاثیرگذاری روی افکار عمومی است، اما بنده به عنوان یک سرباز ارتش عرض می‌کنم ما آماده‌ایم و مرد میدان هستیم، حدود ۳۰ سال است که گزینه نظامی آنها روی میز است، اما چرا تا به حال اجرا نشده است؟ عرض می‌کنم آن‌ها اگر به اندازه نوک سوزن می‌دانستند که گزینه نظامی برای تامین اهداف‌شان پاسخگو است، مطمئن باشید تعلل نمی‌کردند. نیروهای مسلح ایران در آمادگی کامل به سر می‌برند و آماده دفاع از امنیت، تمامیت ارضی و منافع ملی کشورند. امروز قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح ایران، دشمنان را به حد کافی از باز کردن گزینه نظامی روی میزشان مضطرب و پشیمان می‌کند.
امیر سرتیپ شفیعی در مورد تهدیدهای رژیم صهیونیستی هم گفت: رژیم صهیونیستی امروز توان مقابله با چند گردان حماس و حزب الله را ندارد، چه برسد به اینکه بخواهد توان نظامی نیروهای مسلح ایران را آزمایش کند. بعضاً حتما دیده‌اید کسی که زیاد می‌ترسد،‌های و هوی زیادی برپا می‌کند و تهدید اسراییلی‌ها هم شبیه همان است. اما ما هیچ دشمنی را کوچک فرض نمی‌کنیم، ما برای همه دشمنان ملت ایران از پیش طرح و برنامه داریم. ما هیچ گاه آغاز‌کننده هیچ جنگی نخواهیم بود، اما امروز با تغییر ماهیت نیروهای ارتش، دفاع هجومی راهبرد ارتش جمهوری اسلامی ایران است و الحمدلله ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به تجارب جنگ‌های اخیر تغییر ماهیت داده و می‌توانم عرض کنم برد عملیاتی ارتش در حد کشورهای فرامنطقه‌ای است

About Author