ریزش مخاطبان خندوانه

آمار دور اول رأی گیری های «خنداننده شو» که ثبت و اعلام شد خیلی زود مقایسه‌ای با دوره‌های قبلی همین رأی‌گیری ها انجام شد و یک باره برخی از رسانه‌ها تیتر زدند که مخاطب «خندوانه» ریزش ۱۵ میلیونی داشته است.
این گزارش در جزئیاتی آورده بود که مردم در مرحله اول «خنداننده شو ۲» برای ۱۶ شرکت کننده بیش از ۱۸ میلیون رأی ارسال کرده بودند. درحالیکه در مرحله اول فصل سوم برای ۱۲ شرکت‌کننده حدود ۳ میلیون رأی داده شده است که کاهش چشمگیری برای این مسابقه بود.
و با این براورد که در دور پیش این آمار ۱۸ میلیون بوده است و این دور حدود ۳ میلیون، این کاهش آمار، تیتر بسیاری از شبکه‌های مجازی شد. برخی هم در همین صفحات مجازی این مقایسه را نادرست دانستند با این حال روزنامه فرهیختگان گفتگویی با سیدعلی احمدی تهیه‌کننده «خندوانه» انجام داد و از دلایل این ریزش آمار پرسید.
احمدی نیز در این گفتگو به موارد مختلفی اشاره کرد که در بخشی از آن می‌آورد: «این یک واقعیت است که مردم به اندازه قبل تلویزیون نمی‌بینند. این تلویزیون ندیدن دلایل زیادی دارد و فقط این نیست که سیاست‌های تلویزیون باعث آن شده باشد، البته آن هم مؤثر است. نوع برنامه‌ها و سیاست‌های تلویزیون هم مؤثر است، اما به هر حال تلویزیون رسانه‌ای است که دارد بخشی از سهم خود را به فضای مجازی می‌دهد و همان‌طور که در گذشته تلویزیون عضو آخر هر خانواده بود، الان عضو دوم هر فرد یا مکمل هر فرد موبایل اوست. نکته بعدی این است که ساعت پخش ما هم می‌تواند مؤثر باشد و باید قبول کنیم که به هر حال الان رقبای بسیاری در فضای رسانه‌ای کشور وجود دارند. الان شبکه نمایش خانگی در فضای مجازی برای خودش برنامه دارد، سریال دارد. آن زمانی که ما برای خنداننده‌شو ۱ و ۲ کار می‌کردیم، چه در فضای تلویزیون چه فضای شبکه‌های اجتماعی، یکه‌تاز بودیم. همه اینها دلایل پایین آمدن رأی است.»

About Author