زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس آذربایجان شرقی نواخته شد

به گزارش ساقی آذربایجان، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه به مناسبت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، پیام تبریک صادر کرد.

در پیام حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم آمده است: خداوند را شاکریم که باز هم با گذشت سختی ها و تلخی های دو سال اخیر شاهد حضور شما نوگلان و معلمان عزیز در مدارس هستیم و قطعا علم و تقوا و شعور انقلابی شما پیشرفت و موفقیت پیش از موعد را به ارمغان خواهد آورد.

امام جمعه تبریز در این پیام گفته است: اتحاد و همدلی فرهنگیان، اولیا و دانش آموزان در تمام عرصه ها ستودنی است و با توکل بر خدا، پیروی از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله عالی) ، همراهی مسئولان و کوشش شما عزیزان، شاهد رشد و شکوفایی در عرصه تعلیم و تربیت به عنوان بنیادی ترین نهاد کشور خواهیم بود و علم و آگاهی و جهاد علمی شما دانش آموزان و دانشجویان در کنار معلمان و اساتید خنثی کننده تمام توطئه های بیگانگان است.

وی اضافه کرده است: هر علمی که برای مردم و جامعه مفید است ارزشمند می باشد و نمونه عینی آن را در دوران کرونا شاهد بوده ایم که چگونه علم و عمل اسلامی در کشورمان بیماری منحوس را خنثی کرد و موجب اقتدار و عزت و استقلال کشور شد.
در پایان پیام آمده است: اینجانب سال جدید را به همه شما تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت تبریک عرض نموده و موفقیت شما عزیزان را از خداوند متعال خواستارم. تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت و توفیقات روزافزون برای خدمتگزاران نظام مقدس اسلام را از خداوند مسألت می نمایم و یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و شهدای عرصه تعلیم تربیت را گرامی میدارم.

استاندار آذربایجان شرقی نیز به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید پیام تبریکی صادر کرد.

در پیام زین العابدین رضوی خرم آمده است: سپاس و ستایش بی پایان، خداوندی را سزاست که به انسان سلامتی بخشید و جانش را به نور دانش روشن ساخت .طلوع خورشید دانایی در ماه مهر و مهربانی در طول تاریخ ایران عزیزمان در همه عرصه ها و زمان ها، نوید بخش فصل جدیدی از تعلیم و تربیت بوده است.

وی ادامه داده است: امسال در شرایطی به استقبال بهار تعلیم و تربیت می رویم که بعد از دو سال با تلاش و از خود گذشتگی مدافعان سلامت، آینده سازان این مرز و بوم به شکل حضوری در کلاس های درس حاضر می شوند و قطعا با کوشش و مجاهدت های معلمان گرامی به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور در جهت ارتقای کارایی و کیفیت آموزش و پرورش با خلاقیت، ایمان و دانش افق های تازه ای برای دانش آموزان گشوده خواهد شد.

اینجانب با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر دانش آموز و معلم، سربلندی میهن اسلامی سراپا افتخارمان زیر سایه مکتب حسینی را آرزومندم.

امروز علاوه بر زنگ مهر ، زنگ ایثار و مقاومت هم به مناسبت دفاع مقدس در مدارس استان نواخته شد.

About Author