ساخت و ساز در حریم «شورابیل» را تخریب خواهیم کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: هرگونه ساخت و ساز در حریم دریاچه طبیعی شورابیل را با دست خودم تخریب خواهم کرد.
به گزارش ساقی آذربایجان آیت‌الله سید حسن عاملی اظهار کرد: نباید در حریم برکه‌های طبیعی ساخت و سازی صورت بگیرد چرا که زیبایی یک شهر به عواملی بسته است که از جمله برکه‌ها مخصوصاً اگر برکه، برکه طبیعی باشد.
آیت‌الله عاملی تصریح کرد: خدای متعال ۲ برکه طبیعی به شهر ما داده یکی دریاچه شورابیل و دیگری قوری گل که ساخت و ساز در حریم این برکه‌ها ظلم بزرگ به شهر، اهالی شهر و نشان غباوت و بلادت در حفظ امانت است که در این زمینه فقط اداراتی که قدرت بیشتری دارند گاهی از ترس و خوف و واهمه مسئولان استفاده می‌کنند و مجوز می‌گیرند.
وی گفت: من اینجا با صراحت اعلام می‌کنم هر اداره‌ای داخل رینگ شورابیل ساخت و ساز کند من با دست خودم آن را تخریب خواهم کرد. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: اگر داخل رینگ اداره‌ای اقدام به ساخت و ساز کرد، در لزوم تخریب آن تردیدی به خود راه ندهید که من در این عمل مقدس کنار شما خواهم بود.
آیت‌الله عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: یکی از ادارات که پول هنگفت پروانه هم داده بود و حتی خواست کلنگ بزند اما با درک اشتباه و ناراحتی اینجانب از تصمیم خود برگشت که صمیمانه تشکر می‌کنم.
وی اضافه کرد: شهردار و شورای شهر حواس خود را جمع کنند و اجازه احداث در رینگ شورابیل را ندهند و اگر تحت فشار بودند حتماً استعفا بدهند اما امضا ندهند.
آیت‌الله عاملی بیان کرد: از شهردار و شورای شهر می‌خواهم اگر مجوزی در داخل رینگ صادر کرده‌اند سریعاً ابطال آن را اعلام کنند.

About Author