ساماندهی مناطق آزاد شده حریم و بستر شهرچای ارومیه

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: مناطق آزاد شده حریم و بستر شهرچای ارومیه ساماندهی می شود.
به گزارش ساقی آذربایجان، مجید دستگاهی در نشست آخرین وضعیت آزادسازی حریم شهرچایی ارومیه اظهار کرد: آزاد سازی در چهار بازه انجام می‌شود و حریم رودخانه پس از تعیین به اطلاع روستاییان واقع در مسیر رسید و خوشبختانه از طرف آنها نیز مخالفتی نشد، آزادسازی بازه داخل شهر به عهده شهرداری است که انتظار می‌رود این امر نیز با حساسیت ویژه ای انجام شود.
وی با تاکید بر جدیت دستگاه‌های متولی جهت آزاد سازی حریم و بستر رودخانه شهرچای افزود: در این راستا همه اقشار در برابر قانون برابر هستند، چنانکه در ادامه مسیر آزاد سازی تأسیسات برخی از ادارات و ارگان‌های دولتی نیز قلع و قمع شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی همچنین بر ساماندهی و زیبا سازی مناطق آزاد سازی شده تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت روستای بند به جهت گردشگری و نا زیبا شدن مسیر رودخانه در این منطقه لازم است با کمک دستگاه‌های متولی اقدامی در راستای رفع بد منظری این مناطق اجرایی گردد.
نماینده دادستان و ریاست شعبه ۲ بازپرسی نیز در این نشست از فعالیت‌های شرکت آب منطقه‌ای به جهت جدیت در اجرای آزاد سازی، گزارشی از قوانین و مقررات موجود در خصوص قانون توزیع عادلانه آب و رفع تجاوز از تأسیسات آب و برق ارائه داد و افزود رودخانه شهرچای به لحاظ تأمین آب شرب ارومیه از اهمیت بسزایی برخوردار است و با توجه به تصرفات انجام شده مستعد اتفاقات ناگوار ناشی از سیلاب بود.
حسین خدایی افزود: آنچه در امر آزاد سازی رودخانه شهرچای اتفاق افتاده شده اقدامی بی سابقه است و لازم است این امر در سایر رودخانه‌های سطح استان و شهرستان ارومیه نیز اجرایی شود.
وی گفت: دغدغه شرکت آب منطقه‌ای استان در خصوص نا زیبا شدن منطقه بند و ساماندهی مناطق آزاد شده برای ما هم قابل احترام است که لازم است این امر در قالب طرح مطالعاتی ارزیابی شده و پس از برآورد هزینه‌ها طرحی برای ساماندهی مناطق ارائه شود.

About Author