سانسور ۲۰ دقیقه‌ای یک فیلم

فیلم سینمایی «مبارک» ساخته محمدرضا نجفی امامی که ساختار آن به رئال انیمیشن معروف است از شبکه امید پخش شد اما پخش این اثر چندان بی حاشیه هم نبود و نزدیک به ۲۰ دقیقه از این فیلم حذف شد. اکثر سکانس‌های حذفی نیز مربوط به الناز شاکردوست بازیگر نقش اصلی این فیلم بود که در پخش درآمده بود.این اولین بار نبود که این فیلم از تلویزیون پخش می‌شد اما برای خیلی‌ها سوال شده بود که چرا پخش این فیلم مجوزدار با ممیزی‌های دوباره ای مواجه شده است. به ویژه که خود واحد تأمین برنامه‌ها که فیلم و سریال‌های خارجی و آثار سینمای ایران را تهیه می‌کند یک ممیزی اولیه روی برخی صحنه‌ها و جزئیات اعمال می‌کند.
مهدی سالم مدیر شبکه امید درباره جزئیات این اصلاحات با اشاره به رویکردهایی که در این شبکه دارد در توضیحی گفته است: «اثری که در سینما روی پرده می‌رود و اثری که در صداوسیما پخش می‌شود، بسیار با یکدیگر متفاوت هستند؛ چراکه چارچوب‌ها متفاوتند. بخشی از این اصلاحات از سوی شبکه امید و بخشی دیگر نیز از طرف بخش تأمین برنامه شبکه‌ها صورت گرفته است»
پیش از این هم چند باری پخش فیلم‌های سینمای ایران از شبکه‌های سیما با حاشیه‌هایی مواجه شده که به نسبت شبکه پخش‌کننده فیلم، مدت زمان فیلم‌ها و حتی بخشی از موسیقی فیلم دستخوش تغییر شده است و گاهی صدای کارگردانان یا تهیه کنندگان را هم درآورده است.

About Author