سرقت میلیاردی از کیف پول مجازی در زنجان

سرپرست پلیس فتای زنجان، از شناسایی و دستگیری عامل دسترسی غیرمجاز به کیف پول مجازی خبر داد. سرهنگ سید احمد موسوی صبح امروز (۱۷ اسفندماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کاربران فعال در زمینه ارزهای دیجیتال به هیچ عنوان از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های نامعتبر اقدام به نصب برنامه و اپلیکیشن نکنند.
در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر دسترسی غیرمجاز به کیف پول مجازی و کلاه‌برداری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
موسوی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی و با بررسی‌های فنی و شیوه شگردهای خاص پلیسی متهم به‌ هویت معلوم در یکی از استان همجوار شناسایی و با هماهنگی قضایی ‌دستگیر و به پلیس فتای استان زنجان انتقال داده شد.
وی افزود: در بازجویی‌های اولیه، متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد اما پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا، به جرم خود اعتراف کرد. متهم با هویت جعلی و جلب اعتماد قربانیان و با به دست آوردن اطلاعات شخصی حساب کاربری قربانی، ارز دیجیتال به ارزش حدود ۲ میلیارد ریال از ۶ شاکی کلاه‌برداری کرده است.
موسوی تاکید کرد: ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی بوده و این امر مهم جز با احساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.
سرپرست پلیس فتای استان زنجان خاطرنشان کرد: کاربران برای نصب برنامه‌های کاربردی مورد نیاز حتماً به فروشگاه‌های آنلاین معتبر مراجعه کنند و از به روز بودن و فعال بودن آنتی‌ویروس نصب شده بر روی تلفن همراه یا رایانه خود مطمئن شوند.

About Author