سرمایه‌گذاری اقتصادی در آذربایجان شرقی از نظم منطقی و زیبایی بصری برخوردار نیست!

متاسفانه سرمایه‌گذاری اقتصادی ما نه یک نظم منطقی و نه زیبایی بصری دارد، به همین دلیل در نظر داریم، سند توسعه صنعتی-عملیاتی استان را آماده کنیم و نقشه‌ راهِ صنعتی را آماده کنیم.

مالک رحمتی؛ استاندار آذربایجان‌شرقی امروز در یکصدمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: پارلمان بخش خصوصی مهمترین پایگاهی است که برای توسعه اقتصاد کشور و استان می‌تواند کار کند و ما هم خودمان را نیازمند مشورت این اتاق می‌دانیم.

وی ادامه داد: صنایعی که ما داریم متاسفانه متعلق به چند دهه قبل است و معدود صنایع بزرگ استان در دهه ۹۰ یا ۸۰ ساخته شده است، چیزی که انتظار آن را داریم توجه به اقتصاد دیجیتال و شرکت‌های دانش بنیان است و اتاق تبریز باید در حوزه اقتصاد دیجیتال سرآمد باشد.

ناترازی در آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مسئله مهم دیگر در استان، ناترازی موجود در استان است، گفت: اگر بخواهیم این ناترازی را درست کنیم، جز با حضور بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست، برای از بین بردن ناترازی برق و آب بخش خصوصی وارد عمل شود و دولت هم باید بستر و زمینه را آماده کند.

وی ادامه داد: متاسفانه سرمایه‌گذاری اقتصادی ما نه یک نظم منطقی و نه زیبایی بصری دارد، به همین دلیل در نظر داریم، سند توسعه صنعتی-عملیاتی استان را آماده کنیم و نقشه‌ راهِ صنعتی را آماده کنیم.

رحمتی با اشاره به اینکه دیپلماسی اقتصادی برای ما بسیار مهم است، توضیح داد: در همین راستا آقای خرّم سفرهایی به کشورهای همسایه داشتند که باید سریعا این راه را ادامه داده و توسعه اقتصادی با همسایه‌ها را راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: اگر همین یک مسئله را حل کنیم، سایر مشکلات دیده نمی‌شود زیرا سرآمد همه مسائل اقتصادی صادرات است.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این عقب‌ماندگی اقتصادی در استان را سریع‌تر جبران کنیم، باید بسته‌های سرمایه‌گذاری را در چهارچوب زنجیره ارزش جلو ببریم و صنایع پایین دست را همراستای صنایع بالادستی ایجاد کنیم. اگر توانستیم به سرمایه‌گذاری نظم دهیم تا همه بخش‌ها سود ببرند، آن سرمایه‌گذاری جواب می‌دهد.

About Author