سرمایه‌گذاری ۱۱۵ هزار میلیارد تومانی در صنعت آذربایجان‌شرقی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در دولت سیزدهم چهار و ۸۰۰ فقره جواز تاسیس با ارزش سرمایه گذاری ۱۱۵ هزار میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال برای ۱۱۵ هزار نفر برای شروع سرمایه گذاری در بخش صنعت استان صادر شده است.

محمدجعفر عظمایی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد تعداد جوازهای ایجادی و توسعه صنعتی در ۲ سال گذشته برای خارج از مرکز استان و در شهرستان ها صادر شده است، اظهار کرد: این اقدام در راستای رویکرد مهم وزارت صمت و تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنعتی مناطق محروم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تکمیل زنجیره ارزش و سرمایه گذاری های جدید در شهرهای کمتر توسعه یافته بر اساس سیاست توسعه متوازن، از جمله سیاست های وزارت صمت در دولت سیزدهم است، گفت: صدور تعداد چهار و ۸۰۰ فقره جواز در حوزه صنعت استان نشانه علاقه مندی به سرمایه‌گذاری در این بخش است.

عظمایی ادامه داد: در همین مدت تعداد ۳۳۰ فقره جواز توسعه‌ای نیز برای ارتقای ظرفیت و تنوع محصولات در واحدهای صنعتی موجود صادر شده است که حاکی از علاقه مندی صنایع موجود به افزایش ظرفیت و تنوع محصولات و توسعه فعالیت های صنعتی در استان است.

وی گفت: آذربایجان شرقی با دارابودن ۲ هزار و ۹۰۰ طرح ایجادی و توسعه ای در دست اجرا با پیشرفت فیزیکی بالا در داخل و خارج شهرک های صنعتی، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل صمت آذربایجان شرقی اعلام کرد: در صورت تامین مالی از سوی بانک ها برای خرید ماشین آلات و تجهیز خطوط تولید و همچنین تامین زیرساخت ها نظیر انرژی، امکان به بهره برداری رسیدن حداقل ۵۰۰ طرح صنعتی با پیش بینی اشتغال ۱۲ هزار نفر تا پایان سال فراهم می شود.

عظمایی اضافه کرد: عمده گروه های صنعتی این تعداد طرح، شامل صنایع غذایی، پلاستیک و شیمیایی، صنایع فلزی و نساجی است.

انتهای پیام/

About Author