سرمایه گذاری بالغ بر ۲۳۰۰ میلیارد ریالی در پایانه های مرزی آذربایجان غربی

معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که از پایانه های افتتاح شده سرو ارومیه و در حال احداث رازی خوی بازدید کرده بود، در این باره گفت: برای اجرای طرح های عمرانی در پنج پایانه رسمی اآذربایجان غربی حدود ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
به گزارش ساقی آذربایجان داریوش امانی افزود: طرح جامع ساخت پایانه مرز رازی بعنوان یکی از مهم‌ترین مرزهای زمینی کشور در خصوص جابجایی و ترانزیت مسافر محسوب می شود که جهت سرعت بخشی به کار آمادگی کامل برای رفع مشکلات احتمالی در روند اجرا از جمله موانع اعتباری مورد نیاز هستیم.
وی اضافه کرد: اولویت نخست کاری سازمان راهداری و حمل و ‌نقل جاده ای در سال جاری، راههای منتهی به پایانه های مرزی است و نگهداری از راه‌های موجود نیز دارای اهمیت بالایی است.
وی تاکید کرد: آذربایجان غربی با وجود پنج مرز رسمی از پتانسیل بالایی در تبادل و حمل و نقل کالا و مسافر با کشورهای همسایه برخوردار بوده که این امر اهمیت نگهداری از راه های استان را دوچندان کرده است.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در این باره نیز آمار خوبی ارائه کرد و گفت که حدود سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار استانی برای نگهداری از راه‌های استان در نظر گرفته شده بود که ۶۰ درصد آن تخصیص پیدا کرد و امسال نیز این اعتبارات حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

About Author