سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان اردبیل پایین است

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان در بخش های مختلف بویژه صنایع تبدیلی مدرن و با فناوری بالا پایین است.
به گزارش ساقی آذربایجان، حسین پیرموذن در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود:امکانات صنایع تبدیلی در این استان کم است و برای ورود به بازارهای جهانی لازم است صنایع تبدیلی مجهز به فناوری روز و مدرن شود.
وی با بیان اینکه انبارهای سرد و صنایع تبدیلی از نیازهای اساسی برای تکمیل چرخه تولید محصولات کشاورزی در استان است، گفت: برای جذب و جلب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در راه اندازی صنایع تبدیلی بر طرف شدن موانع تولید و مخل قوانین ضروری است.
رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان کرد:یکی از مشکلات پیش روی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دشواری صدور مجوزها و استعلام از دستگاه‌های مربوطه است که باید تسهیل شود.
پیرموذن افزود:برای تسهیل‌سازی و بهبود فضای کسب و کار لازم است قوانین مخل شناسایی شده تا محیط کسب و کار در استان ساماندهی شود چرا که رتبه فضای کسب و کار در این استان بسیار پایین است.
رئیس اتاق بازرگانی،صنایع معادن و کشاورزی اردبیل ادامه داد: استان اردبیل اکنون رتبه دوم را در زمینه جواز تاسیس در کشور دارد اما زیرساخت‌های استان همگام با این موضوع رشد نکرده‌ و بخش خصوصی انتظار دارد مصوبات مناسبی برای شهرک‌های صنعتی استان تصویب شود.
پیر موذن اضافه کرد: برای سرمایه‌گذاری در استان باید مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاران اعمال شود ضمن اینکه د رکنار این مشوق‌ها هم زمین مورد نیاز بصورت رایگان در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار داده شود.
در این جلسه مشکلات سرمایه‌گذاران دربحث صدور مجوزها و استعلام مورد بررسی قرارگرفت.

About Author