سهم ۴/۳ درصدی چهارمحال و بختیاری از اعتبارات اشتغال و تولید کشور

استاندار چهارمحال و بختیاری اقبال عباسی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۳۲ هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها برای مباحث تولید، اشتغال و کارآفرینی در استان‌ها اختصاص پیدا کرده است، اظهار کرد: سهم استان‌هایی که دارای نرخ بالای بیکاری هستند از این اعتبارات بیش‌تر از سایر استان‌ها است.
به گزارش ساقی آذربایجان استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: سهم این استان از مجموع اعتبارات اختصاص یافته برای تولید و اشتغال از محل هدفمندی یارانه‌ها حدود ۴/۳ درصد یعنی مبلغی بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان است، دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید فورا بحث پیگیری برنامه‌های جذب این اعتبارات را از وزارتخانه مربوطه پیگیری کنند، زیرا فرصت جذب این اعتبار محدود است.
وی تاکید کرد: طبق آئین‌نامه توزیع اعتبارات اشتغال، تولید و کارآفرینی اگر دستگاه مربوطه در چهارمحال و بختیاری نتواند این اعتبار را جذب کند، اعتبار توسط وزارتخانه مربوطه به سایر استان‌ها اختصاص پیدا خواهد کرد، بنابراین ۱۳ دستگاه مرتبط با اشتغال و تولید جذب این اعتبارات را در اولویت کاری خود قرار دهند.
عباسی با تاکید بر اینکه تا دو هفته آینده کمیته جذب اعتبارات در چهارمحال و بختیاری تشکیل شود، توضیح داد: در این جلسه آخرین وضعیت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، وضعیت تبادل موافقت‌نامه‌ها برای اجرای پروژه‌های عمرانی، عملکرد دستگاه‌های اجرایی در بحث جذب اعتبارات و انجام پروژه‌های عمرانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه باید وضعیت صدور موافقت‌نامه‌های اصولی در استان بروزرسانی شود، خاطرنشان کرد: اگر متقاضی پس از شش ماه از اخذ موافقت اصولی نتوانسته است به تهعدات خود عمل کند، اراضی واگذار شده آزادسازی و به سرمایه‌گذار دیگر واگذار شود.
وی بیان کرد: بخش محدودی از اعتبارات سال ۱۴۰۰ توسط دستگاه‌های اجرایی تاکنون جذب شده و تا اواسط سال ۱۴۰۱ برای جذب اعتبارات فرصت باقی است، اما دستگاه‌های اجرایی تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارات تا پایان سال‌جاری داشته باشند تا قبل از آغاز فصل بارش‌ها بتوانیم روند اجرایی پروژه‌های عمرانی را دنبال کنیم.

About Author