سهم ۱۰ درصدی آذربایجان‌شرقی از صادرات محصولات فولادی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به سهم ۱۰ درصدی استان در صادرات محصولات فولادی کشور، تکمیل زنجیره در این صنعت را اقدام راهبردی و اساسی صمت استان برشمرد.
به گزارش ساقی آذربایجان، صابر پرنیان در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی از نظر تعداد واحدهای فعال در صنایع فولادی، رتبه یک کشوری را به خود اختصاص داده است و توسعه هرچه بیشتر این صنعت ثروت‌زا، ارزآور و اشتغال‌زا رونق و توسعه اقتصادی استان را در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به رشد ۴۵ درصدی وزنی و رشد ۴۰ درصدی ارزش کالاهای صادراتی کشور در ۱۰ ماهه سال‌جاری با وجود تمام مسائل موجود اعم از تحریم‌های ظالمانه، شیوع بیماری کرونا و مسدودیت مرزها، تصریح کرد: رشد ۲۰ درصدی ارزش کالاهای صادراتی آذربایجان‌شرقی در ۱۰ ماهه امسال نشان از توانمندی و ظرفیت‌های بسیار بالای واحدهای صنعتی استان در تولید کالاهای باکیفیت و صادرات محور دارد.

فرصت استثنایی و بازار ۵۰۰ میلیون نفری کشورهای همسایه
رئیس سازمان صمت استان با بیان اینکه باید با برنامه‌محوری از فرصت استثنایی و بازار ۵۰۰ میلیون نفری کشورهای همسایه در راستای توسعه صادرات استان نهایت بهره را ببریم، متذکر شد: آذربایجان‌شرقی با تکیه بر ظرفیت‌های بخش خصوصی توانمند، فعالیت واحدهای صنعتی و شرکت‌های خدمات فنی – مهندسی و همچنین وجود نیروی انسانی متخصص و دانشگاه‌های معتبر متعدد، توان ارتقاء جایگاه استان در ارائه خدمات و تولید کالاهای باکیفیت، قابل رقابت و صادرات محور به کشورهای همسایه را دارد.
وی، بخش خصوصی استان را در ایجاد اشتغال و توسعه پایدار پیشرو دانست و گفت: حاکمیت وظیفه سیاستگذاری و تسهیلگری را داشته و محور کار بخش خصوصی است و ما می‌توانیم با استفاده از فرصت‌های موجود افزایش ظرفیت‌های صادراتی بیش از این نیز در استان داشته باشیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی پرنیان با اشاره به فرآیند احصاء و پیگیری جدی مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد اقتصاد مقاومتی استان ، تاکید کرد: استاندار آذربایجان‌شرقی محور فعالیت‌های مسوولان استانی را بر پایه رفع موانع تولید قرار داده و در همین راستا تمامی مصوبات ستاد تسهیل برای همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان لازم الاجراست.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، استان را استانی جذاب برای سرمایه‌گذاران عنوان کرد و بیان داشت: مجموعه مسوولان استان به‌ویژه سازمان صمت آماده استقبال از حضور سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و کسب و کارها می‌باشد و بستر مناسب برای تداوم تولید و توسعه واحدهای صنعتی استان را بیش از گذشته فراهم خواهیم کرد.
وی بر تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی برای رفع چالش‌هایی نظیر تامین مواد اولیه، تامین مالی و تسهیلات و نوسازی و بهسازی تجهیزات و ماشین‌آلات واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: نگاه ویژه‌ای به محیط زیست داریم و با الگو گرفتن از سند آمایش استان و استفاده از ظرفیت‌های موجود، توسعه همه‌جانبه منطقه را استمرار خواهیم داد.

About Author