سپاهان از جهنم تراکتور قسر در رفت

تراکتور در نخستین بازی خود در سال ۱۴۰۳ شامگاه امروز (چهارشنبه) در دیداری معوقه از هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال و در یک شب به یادماندنی در ورزشگاه مملو از تماشاگر یادگار امام ره تبریز پذیرای سپاهان بود.

شاگردان پاکو خمز در این دیدار خانگی با وجود حمایت بی‌نظیر هواداران خود و انجام بازی برتر موفق به گشودن دروازه حریف نشده و در پایان با تساوی بدون گل، امتیازات را با میهمان‌شان به شکل مساوی تقسیم کردند.

گزارش بازی:

مصاف دو تیم راس ساعت ۱۹:۳۰ آغاز شد و نخستین موقعیت جدی مسابقه در دقیقه ۱۵ برای سپاهان شکل گرفت که رضا اسدی در مصاف تک به تک با حسین پورحمیدی ناکام ماند و ضربه این بازیکن را دروازه‌بان تراکتور با سیو عالی برگشت داد.

بلافاصله روی توپ برگشتی بازیکنان میزبان در موقعیت ضدحمله قرار گرفته و می‌توانستند دروازه میهمان را باز کنند که اینبار رحمان جعفری در شرایط تک به تک نتوانست گلزنی کند و در ادامه نیز شلیک مهدی شیری از پشت محوطه جریمه با بدشانسی به تیر دروازه برخورد کرد.

در نیمه اول با وجود اینکه بازی گرم و جاندار دنبال می‌شد اما عملکرد خوب دروازه‌بانان دو تیم‌ در تک‌ موقعیت‌ها مانع از فروپاشی دروازه‌ها شد و دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفتند.

با شروع نیمه دوم اما بازی افت کرد و تب و تاب نیمه نخست را نداشت. در این نیمه تراکتور نبض بازی را در دست داشت و به دنبال پیدا کردن روزنه‌های عبور برای رسیدن به دروازه سپاهان بود.

در ۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم، دو تیم یک بار دروازه یکدیگر را تهدید کردند که شوت مهدی حسینی را سنگربان سپاهان برگشت داد و در سمت مقابل نیز ضربه کاوه رضایی به شکل خطرناک از کنار دروازه تراکتور به بیرون رفت.

در ادامه شاگردان پاکو خمز که توپ و میدان را در اختیار گرفته بودند، فشار را روی دروازه حریف بیشتر کردند اما بازی بسته یاران ژوزه مورایس اجازه خلق موقعیت را به میزبان نمی‌داد.

در دقیقه ۸۰ مسابقه بالاخره تراکتور روی یک ضربه شروع مجدد دروازه سپاهان را به شکل جدی تهدید کرد اما شوت شجاع خلیل‌زاده از پشت هجده قدم در چارچوب نبود و زوزه‌کشان به بیرون رفت.

دو دقیقه بعد میزبان تا آستانه گلزنی پیش رفت و محمد نادری با نفوذ عالی و پاس عرضی خود سیامک نعمتی را در موقعیت طلایی قرار داد که ضربه بازیکن تازه‌وارد تراکتور را دروازه‌بان سپاهان با پا دفع کرد.

در لحظات پایانی نیز تراکتوری‌ها با اینکه حلقه محاصره را بر روی دروازه سپاهان تنگ‌تر کرده و به دنبال زدن گل برتری بودند اما موفق به این امر نشدند و جدال دو تیم در نهایت با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

با این نتیجه، هر دو تیم تنها یک امتیاز بسنده کرده و بهترین فرصت برای نزدیک شدن هر چه بهتر به صدر را از دست دادند. در جدول لیگ برتر، تراکتور با ۳۹ امتیاز در مکان سوم و سپاهان با ۳۸ امتیاز در رده چهارم قرار گرفتند.

About Author