سیستم قطع است! شبکه قطع شده!

ساقی آذربایجان/ به قلم: دکتر جلال معالی

یه روز مدیرکل اداره مان بهم زنگ زد که فوری بیا بالا باهات یه کار مهم دارم.
رفتم و سلام علیک و نشستن و ایشان پیشنهاد مدیری در یکی از واحد های محل کارم را داد و منم در کمال صداقت رد کردم، مدیریت دو واحد دیگر را فرمودند که رو است گفتم :ببخشید من بلد نیستم ،شاید کارمند منضبط و‌ وظیفه شناسی باشم ، اما خداییش مدیریت رو نه ، خب بلد نیستم ، نمی خواهم مشمول الذمه مردم و همکاران باشم و حق الناسی روی دوشم باشد ،بلد نیستم.
این خاطره بالا را نوشتم برای اینکه مجبور نیستیم کاری که از دستمان بر نمیآد رو بپذیریم و کلی ناله و لعن و نفرین پشت سرمان یدک بکشیم !
ایکاش هیچوقت و بازم می گم هیچوقت این اینترنت ، سیستم اتوماسیون و شبکه و کلا این کوفتی ها اختراع نمی شد ، لااقل هم ما راحت بودیم ‌وهم حضرات مسئولین!
میروی بانک ، می بینی کارمندان دارند مگس می پرانند و مشتریان هم ولو شدند گوشه ای و همه پژمرده ، خب چرا؟ چی شده؟ آقا سیستم قطع شده ،شبکه قطعه، نمی شه کار کرد !
کی وصل میشه؟
معلوم نیست ، کل شبکه قطعه! سراسریه.
کاری در تامین اجتماعی داری ، می بینی کارمندان بیکار نشستند و ارباب رجوع هم روی نیمکت‌ها یا خوابشان برده یا پلاسیده شده اند؟ چرا؟ سیستم قطعه ! شبکه قطع شده ! کار مردم مانده ،به همین راحتی!
رفتم بنیاد شهید و امور ایثارگران ، جانبازپیر و کمر خمیده ای که همسرش از زیر بازویش را گرفته بود به زور و قدم به قدم راه می رفت و در کناری ایستاد و آهی از درون کشید و آن دیگری همسر شهید مطهر کشورمان هست که تکیه بر دیوار داده و سرپا ایستاده ونای صحبت کردن ندارد ، سنی ازش گذشته ، معطل و آواره مانده،خب چطور شده ؟ سیستم قطع شده؟ شبکه نمی آد .. همه اسیر گرفتن یک نامه و معرفی هستند! اما قطعی سیستم مانع از اینکار شده ! آخه خدا را خوش میاد که اینگونه جماعت را در گیر و پیچ قرار داد؟
داروخانه برای اخذ نسخه ات مراجعه می کنی که دارو بگیری و درمان بشی, نسخه پیچ میگه ببخشید شبکه قطع شده ، باید منتظر باشید !
آخه این چه وضعیه ؟ چرا مردم باید تاوان بی خیالی به اصطلاح مسئولین! را با وقت گرانشان و معطلی و آوارگی و امروز و فردا ها بپردازند؟
واقعا خجالت دارد سیستم شبکه ای بنیاد شهید و امور ایثارگران قطع بشه و جانبازان و آزادگان و خانواده معظم شهدا که در راه اعتلای خاک میهن جان داده و سینه سپر کرده اند،در راهروهای این اداره تکیه به دیوار داده و با خستگی و گردنی خمیده منتظر باشند ، کی و چه وقت سیستم و شبکه فعال‌بشه تا بتوانند فقط یک نامه بگیرند!
اینان عزیزترین مردمانند چرا باید علاف و سرگردان قطعی سیستم و شبکه بشوند؟آقایان مسئول عنایت بفرمائید اندکی هم به فکر رفاه و آسایش مردم عزیز و محترم کشورمان باشید تا در پیچ‌وخم قطعی های مکرر سیستم و شبکه گرفتار نشوند!
باید به وقت و اعتبار انسانهای شریف وصبور کشورمان احترام گذاشته شود.یکبار برای همیشه مشکل قطعی های مکرر این سیستم و شبکه را حل کنید تا مردم بیشتر از این در مخمصه و گرفتاری و ندانم کاری ها قرار نگیرند .همین

About Author