سیستم cat2 تا ۷۰ درصد مشکل کنسلی پروازها را حل می‌کند

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: با استقرار سیستم کمک ناوبری cat2 در فرودگاه اردبیل ۷۰ درصد مشکل ابطال‌ و تاخیر پروازهای اردبیل مرتفع می‌شود.
به گزارش ساقی آذربایجان محمد قصابی در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ما در فرودگاه اردبیل با دو مشکل وزش باد و هوای مه‌آلود به عنوان عوامل مؤثر در انجام پرواز و گاه کنسلی و لغو پروازهای فرودگاه اردبیل روبرو هستیم که تلاش کردیم تا با نصب و استقرار سیستم cat2 بخشی از این مشکلات را حل کنیم.
وی با اشاره به اینکه این سیستم تا ۷۰ درصد از کنسلی پروازها جلوگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کشور و همت متخصصان بومی با هزینه‌کرد بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان سیستم روشنایی با چراغ های led را نصب و باند اصلی فرودگاه اردبیل را مجهز کردیم.
مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل از فعال بودن دو فرودگاه اردبیل و پارس‌آباد در این استان خبر داد و بیان کرد: پروژه‌های متعدد فرودگاهی اردبیل در دو هفته اخیر شامل سیستم cat2 و جایگاه سوخت‌گیری با حضور مسئولان استانی و کشوری به بهره‌برداری رسید.
قصابی همچنین به استفاده از قیر پلیمری برای اولین بار در کشور در باند اصلی فرودگاه اردبیل خبر داد و گفت: تکیه بر دانش بومی و فناوری ملی در فرودگاه اردبیل در سرلوحه فعالیت‌های ما قرار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ابطال و تاخیر پروازهای اردبیل مشکلات عمده‌ای را برای مسافران ایجاد می‌کند، افزود: با استقرار این سیستم انتظار می‌رود در اولین ساعات صبح و آخر شب پروازها به مقصد اردبیل انجام شده و ماندگاری پرواز را نیز در فرودگاه اردبیل شاهد باشیم.
مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل به آمار ابطال‌ پروازهای اردبیل همچنین در ۹ ماهه اول سال گذشته اشاره و تصریح کرد: در فرودگاه اردبیل ۱۰۹ پرواز به دلایل آب و هوایی ابطال شده که این میزان در ۹ ماهه امسال ۱۱۰ پرواز بوده است.
وی علت اغلب کنسلی و ابطال پروازها را بدی شرایط جوی در شهریور، مهر و آبان ماه سال‌جاری دانست و گفت: بوده بیش از ۵۰ پرواز فقط در این دو ماه باطل اعلام شده است.
مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل بیان کرد: در ۹ ماهه سالجاری از فرودگاه اردبیل یک هزار و ۷۵۱ پرواز صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷ درصد کاهش پرواز داشته‌ایم.

About Author