شناسایی ۵ هزار انشعاب غیرمجاز گاز در آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی از شناسایی ۵ هزار انشعاب غیرمجاز گاز در استان خبر داد.

نادر کمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی استان اظهار کرد: هم اکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک، تحت پوشش گاز در استان بوده و برابر تعهدات گازرسانی امسال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت الهی گاز بهره‌مند شده و درصد برخورداری جمعیت استان از گاز طبیعی به رقم ۹۹.۵ درصد خواهد رسید.

این مقام مسؤول شرکت گاز در بخش دیگری از سخنان خود به مصارف نیروگاه‌های استان اشاره و گفت: در ۴ ماهه نخست سال‌جاری ۹۳۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در راستای توزیع مستمر برق به نیروگاه‌های استان تخصیص یافته است.

وی افزود: هم اکنون ۷۰ شهر استان، چهار نیروگاه، ۱۰ هزار واحد صنعتی و ۲ هزار و ۴۶۹ روستای استان بهره‌مند از گاز طبیعی بوده و گازرسانی در ۸۰ روستای استان فعال است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی از شناسایی ۵ هزار انشعاب غیرمجاز گاز در استان خبر داد و متذکر شد: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون و متر مکعب در ۵ ماهه امسال گاز به نیروگاه های مستقر در استان اختصاص یافته است.

کمالی با بیان اینکه تمام روستاهای بالاهای ۲۰ خانوار در استان از گاز بهره‌مند هستند، تصریح کرد: از ۲ هزار و ۷۵۶ روستای آذربایجان‌شرقی ۲ هزار و ۴۹۱ روستا از گاز بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از ۶۸ روستای استان نیز در دهه فجر امسال از گاز بهره‌مند خواهند شد که میزان برخورداری روستاهای استان از گاز به ۹۹٫۵۴ درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی  با اشاره به اینکه ۷۵ درصد مصارف در زمستان به بخش خانگی اختصاص دارد، یادآور شد: امسال نیز کماکان نیازمند این همدلی و همراهی در نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه در بین خانواده ها هستیم و کمپین های رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه و کاهش یک درجه دمای اتاق که منجر به کاهش ۶ درصدی مصرف گاز می‌شود، یکی از مهم ترین راهکارهای همیاری اصحاب رسانه با شرکت گاز در تأمین مستمر جریان گاز مشترکان خواهد بود.

About Author