شهرک میلاد سدی در برابر تخریب باغشهر مرند

جلسه کارگروه مسکن شهرستان مرند با حضور مدیرعامل شرکت کوثر آذربایجان و کارشناسان این هلدینگ در فرمانداری شهرستان برگزار شد.
به گزارش ساقی آذربایجان یوسف عطاری مدیر عامل شرکت کوثر آذربایجان اظهار داشت: شهرک میلاد از لحاظ آب و هوا و مکان یابی قابل قبول است و امروز زیرساختهایش تکمیل است؛ باغ شهر مرند هر روز تخریب میشود و بر همه لازم است مانع تخریب این باغ شهر شوند و در راستا شهرک میلاد فرصتی برای شهرداری مرند و کل شهرستان است.
وی افزود: به شهرک باید به دید فرصت نگاه شود نه تهدید که اگر نگاه تهدید باشد قطعا ضرری برای شهر مرند است لذا تقاضا داریم مسئولین شهر و شهرستان برای احیا شهرک نقش موثری ایفا کنند.
عطاری خاطر نشان کرد: احیای این شهرک بسیار مهم بوده و پیشنهاد این است که برای شهرک باید برنامه نوشته شود و نباید فراموش کرد که شهرداری یک مجموعه انتفاعی نیست لذا باید این را مد نظر قرار دهد که شهرکی آماده برای اسکان مردم وجود دارد.
مدیرعامل شرکت کوثر آذربایجان خاطر نشان کرد: طرف های دست اندرکار همه چیز را سر شرکت کوثر نیندازند و اگر نگاه ها اصلاح شوند اتفاقات خوبی خواهد افتاد و ثمره این خواهد شد که مردم در مکانی دارای آسایش و آرامش اسکان و زندگی کنند.
وی ادامه داد: از عدم همکاری شهرداری در خصوص شهرک گله هایی داریم ؛ تصمیم های در گذشته گرفته شده و ما به آن مصوبه ها پایبندیم و اینکه نهادی مجددا چیزی زیادتر از قرارداد مطالبه کند کار درستی نیست.
بر اساس این گزارش معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند در این جلسه با تاکید بر توافقات و تفاهمات مصوب در مورد شهرک میلاد اظهار داشت: اگر سیاستگذاری غلطی در گذشته بوده اصلاح شود.
داود گرشاسبی گفت: چندین برابر شدن قیمت زمینهای میلاد باعث شده افراد تمایل کمتری برای ساخت و ساز در آنجا داشته باشند.
وی افزود: شهرداری عوارض میگیرد اما چرا برای مثال زباله را جمع نمیکند؟ مردم نباید تاوان کشمکش هارو بدهند.
رضا نظری شهردار مرند نیز در این جلسه اظهار داشت: زیر ساختها باید آماده باشند تا شهرداری خدمات بدهد. ما خدماتی میدهیم ولی انتظار همکاری بیشتر داریم.

About Author